Mumle: skönt att du fått ditt snitt beviljat och kan njuta av graviditeten!
Luna: håller tummarna för att det går bra för dig med!
För min del ska jag ju genomgå mitt andra planerade snitt om 4 veckor, och det känns hur bra som hellst. För min del ligger bakgrunden i övergrepp mm så det var igentligen aldrig problem för mig att få mitt beviljat. däremot ville jag gärna prova att föda vaginalt denna gången för jag tror att det är en häftig upplevelse/erfarenhet... men efter ett antal samtal med stödpersoner samt besök på förlossningen ( där jag bara grät o stod och skakade) beslutade båda jag och läkarna att det inte var någon bra ide för min del.... och det känns jättebra nu när beslutet är taget.
Mumle: min amning var också trögstartad, mest för att sonen inte kunde suga ordentligt mend et gick fint efter ett par dagars övning. jag snittades vid kvert i nio på morgonen dom tog ut katetern och jag avr uppe och durschade vid fem på em. dom vill som sagt ha upp en ur sängen så fort som möjligt för att minska risken för blodproppar. magen kändes lite konstig men det gjorde inte direkt ont, dom va rätt duktiga på att sticka till en värkmedicin. Sonen va in på NEO i typ 4 timmar eftersom han hade lite fostervatten i lungorna men vi fick vara med och han låg hos mig hela tiden även när han blev övervakad där inne.