nollåtta skrev 2009-04-15 22:15:17 följande:
Jag kallade henne insnöad för att hon inte insåg att min verklighet inte var samma som hennes. Det blir ju inte lättare för någon med fertilitesproblem att få barn för att jag väljer att planera när mitt nästa barn ska
födas.Du får gärna tycka att det är lyxproblem, jag tycker det är sjukt otrevligt av dig att skriva så men det får ju stå för dig. Precis som att jag skulle kunna välja att inte drabbas av nedstämdhet vintertid, för mig är det inte ett lyxproblem. Det är ett problem. Egentligen borde jag inte ens ta åt mig av någon på internet tycker, du vet ingenting om mig eller min situation.
Fast det är ff ett lyxproblem vet du varför? För att du har valet att välja bort dina nedstmda månader, medans denna tjej kanke inte har valet at ens få ett barn, nedstämd eller ej.Det är så jag menar.
Jag säger inte att din nedstämdhet är ett lyxprpblem, inte alls.Detta handlar om att kunna göra ett val och att man då kan välja bort vissa måander ÄR ett lyxproblem i jämförelse med att kanske inte kunna välja att få ett barn alls, eller hur?
Sen vet jag att man inte kan resonera att man inte ska välja måander mm..Klat man ska kunna, jag är glad för er alla som inte behöver hjälp och som det är en självklarhet med barn!Tycker inte era problem är löjliga och klart ni inte kan tänka som en kvinna som har svårt att få barn om ni inte har det...Men att kunna välja månad är fortfarande ett lyxproblem.Lika mkt som folk som belagar sig över att de fick en pojke till när de ville ha en flicka.Ingen har bett er ta hänsyn, men förstå att man som har haft svårt att få barn tar sig hplöst över huvudet och suckar när man ser nåt sånt som denna tråd tex...Inget illa ment, men det är bara så.