RadarQueen skrev 2010-07-17 18:36:47 följande:
Hur ska man kunna ta hand om sitt barn när man är sjuk i huvudet eller störd?
Har ni inget bättre att komma med?
För mig fanns bara ett alternativ och det var en NY Emmaljungavagn. Det var viktigt för mig.
Vi både sparar och köper andra bra grejer till vårt barn OCH har en NY vagn så varför välja?
Vi valde ELs dyraste vagn med bilstol, bas, traveladapter, sommaråkpåse, footmuff och en dyr skötväska. Är jag en sämre mamma nu då?
Jag skulle för mitt liv inte använda en Brio för jag tycker de är så urfula, men andra får ha vad de vill. Vi valde kvalité och svenkstillverkat. Vår vagn är i jättebra material och den går lätt att tvätta av och vi vårdar den ömt för det är tänkt att den ska räcka länge. Varför inte lägga 10-15 tusen på nåt man använder i stort sett varje dag i ett par års tid om man vill? Jag tror inte jag är bättre än andra bara för att vi har en ny vagn.
Låt dem som är gravida nu gå och drömma och köpa sig en ny vagn utan att racka ner på dem.
Att känna att det skulle vara en mardröm att behöva ha en begagnad vagn går väl inte att jämföra med att ens barn dör och det är värre? Med andra ord får man aldrig tycka eller klaga eller gnälla för ens barn lever iaf och då ska man minsann inte säga nåt, eller?
Vi ska skaffa en till vagn, en joggingvagn. Troligen blir det en ny, då har man garanti och försäkring t.ex. Men nu är jag väl stördast. Mejla mig så kan vi få min adress så ni kan anmäla mig till soc vettja!
Men nu undrade inte jag om du ville köpa min vagn, utan frågan var om du behöver låna en vagn skulle du låna denna då.