Inte lätt det här. Dock så blev det mindre wow den här gången mot dom förra
Sen tycker jag temat är svårt, macro/närbild vill ivarjefall få mig att tänka på mer macrobilder eller riktigt riktigt nära ivarjefall så man ser detaljer. Vet inte om jag lyckats så bra själv iof..så pga det så går en hel del bilder bort för mig. Säkert kommer många att inte alls instämma men nu är det jag som tycker
1. En bild som känns på gränsen för mig. Men jag gillar den inte tal om det. Kattens ögon och maskrosen som träder fram ur det svarta. Läcker.
2. Kreativ och läcker. Närbild, absolut.
3. Ja den är sååå cool, men känns väldigt mkt på gränsen...
4. Här syns detaljer som på en macro men är ändå mer än närbild. Så impad av skärpan och ljuset!
5. Helt ok bild, först var jag tveksam om vingarna men insåg sen att det känndes ändå helt ok när jag tittar på bilden. Man ser ju även fjärilens "uppsyn".
6. Kanske närbild..blommknoppen känns lite för vit mitt i. Snyggt fotad men lite tråkig.
7. Ja det är ju macro, men tyvärr tilltalar bilden mig inte spec mkt. Blir lite för kort skärpedjup mot bakdelen så den bara blir blurrig.
8. Bra tänk i bilden, bra närbild. Gillar beskäringen men skulle vilja se hela ögat, även ögonvrån där ute till vänster.
9. Gillar färgerna och bakgrunden även om getingen kunde varit skarpare.
10. Närbild, men tyvärr ganska tråkig. Skulle önskat mer skärpa även längre ner på "blomman". Fast snygg bakgrund.
11. Känns mest som "blurr". Tror den skulle vunnit på att ligga ner så blomman kom mer till vänster och riktade sig mot mitten av bilden, nu pekar pistillerna mer ut från bildens centrum. Iof snygga färger och skärpedjup men själva kompositionen var inte så lyckad för att passa mig.
12. Det är iof en närbild men känns som den lika gärna kunnat vara med i porträtt. Så det blir lite fel bild i temat för mig. Saknar dessutom lite kontraster. Den känns platt.
13. Känns som att det är blixten som ger ljus och det blev inge bra här. Kanske min skärm som ger det intrycket, men det är det jag ser. Annars kunde det säkert vara en snygg komposition som döljer sig bakom det där jättevita i mitten.
14. Vackra färger!
15. Vacker bild och tanke, men tyvärr för mkt reflektioner i ögat när det blev närbild.
Och vart rösten går har jag inte bestämt mig för än