Försöker mig på att lämna lite kommentarer...
1. Beslöjat vatten är vackert men här tycker jag inte det kommer till sin rätt. Tror jag skulle föredragit att ha bilden på höjden så att den vänstra delen försvunnit och att man istället följt vattnet neråt i bilden. Gillar ljuset.
2. Gillar kompositionen, men tror bilden vunnit på att bli beskuren i nederkant så rapsfältet börjat direkt. Fint ljus även här.
3. Den är cool. Gillar kompet, men kanske något för ljus?
4. Ger mig lite HDR känsla, är det det? Jag är kan noll om det. Men helt klart den mest spännande bilden.
5. En bild som tyvärr inte säger mig nånting. Bara massa grönt och blått i en enda röra.
6. Tror den här bilden skulle göra sig bra i en förstorning på väggen. Den är vacker men i det här formatet inte så mkt mer för mig.
7. Gillar färgen och det svarta träden som omringar. Bättre i liggande format?
8. Bilden känns lite sned...hm, har svårt att fånga den. Men å andra sidan får jag lite IKEA känsla, typ en bild dom lätt hade haft på sina vykort.
9. Gillar inramningen med trädstammen men tyvärr blir inte vattent så vackert när det är så forstande och gulvitt, man önskar det lite mer beslöjat när man tar med lång slutartid.
10. Den här gillar jag mkt. Tänk bara om vattnet hade varit helt spgelblankt ända ut till ön...
11. Visst, det är natur, men för mig passar det ändå inte in på temat. Snyggt fotat iof..
12. Den här lockar tyvärr inte min fantasi ens. En utsikt och inget mer.
13. Gillar färgen i bilden, men den hade vunnit på att inte ha träden iförgrunden. Nu är dom där så det blir inte så roligt att titta på då.
14. Får nog fundera på den här en stund till

Nyskapande, men jag vet inte...
15. Den svarta fläcken i förgrunden stör mig och djupare in bland träden känns den oskarp. Även om den är skarp i förgrunden. Den är på ett vis snygg men den tilltalar mig inte. Kanske om ramen försvann, nu känns det som det förstärker det svarta på nåt vis.