Oj...det blev mkt söta barn. Ska försöka skriva ner mina tankar som poppar upp när jag ser varje bild på temat: BARN, och då inte bara hur söta barnen är utan även fotomässigt...
1. En söt tjej, med härligt hår, tyvärr tycker jag bilden är för överexponerad och ögonen för kraftigt framhävda. Det ser för mig lite onaturligt ut, även om jag förstår att hon har väldigt vackra ögon IRL.
2. Skön sommarbild, men jag får lixom tanken, var är barnet...jag vill gärna se lite mer av killen. Nu blev det mest, jaha...
3. Oj vilken lessen lite tjej, så finklädd och sen en go teletubbies i famnen. Fint fotad och jag gillar kompositionen. Men kanske skulle fotografen hukat sig ännu lite mer?
4. Mysigt, men kanske borde lite mer av ögat ha varit med?
5. Söt unge där fotografen gått in för att fånga uttrycket men kanske borde tänkt lite mer på bakgrunden?
6. Haha, cool bild. Men rent fotomässigt hamnar den i familjealbumet.
7. Samma här. Hade den blivit bättre om skärpan legat på barnet och tornet fått mer oskärpa?
8. Den här är vacker och sorgsen. Skulle bara önska lite mindre vitt ovanför huvudet.
9. Fin sommarbild men även här skulle jag velat se mer av barnets ansikte.
10. Höstbild. Ser nästan bilden i en Elloskatalog...Här fotar vi barn och inte kläder, mer ansikte tror jag.
11. Söt tjej, med fundersamt uttryck, men tyvärr för utfrätt i ansiktet för min smak.
12. Den här gillar jag, jag funderar vad tjejen funderar på: Vart är hon, vad skymtar man i bakgrunden? En bra bild på temat.
13. Gillar den här med, liten liten kille i en stor stor värld. Fina färger.
14. Snyggt fotat men tyvärr får jag känsan av att man vill förmedla nåt vuxet, inte ett barn.
Hmmm, vet inte än vart rösten går, men tror att 3, 8, 12 och 13 är heta kandidater.