Får man kommentera trots att man eg inget kan om fototeknik?
Jag gör det iaf
Måste tyvärr säga, att över lag håller fotona i den här kategorin långt ifrån samma klass som fotona i de andra deltävlingarna. Trodde inte det då jag sett otroligt fina barnbilder i andra fototävlingar där samma medlemmar tävlat.
1. Söt, men lite för ljus i ansiktet. Jag har inget emot kapade huvuden, men halan hade jag velat se hela.
2. Oskarp och lite dassig just på barnet. Mer en bild för familjealbumet.
3. Tycker om! Hade föredragit lite skarpare kontraster, men då kankse det blivit för utfrätt.
4. Tycker om den typen av foton, men gillar inte gråtonen och saknar kontast och skärpa på ögonfransarna
5. Härliga färger. Vore trevligt att se hela "röret" och bakgunden kunde vara mindre utfrätt, men eg stör det mig inte.
6. Himla söt och rolig bild!!

. Personligen gillar jag inte bilder i för skarpt solljus, passar bäst i albumet.
7. Söt bild, men bakgrunden är rörig och jag hittar ingen skärpa.
8. Om kameran flyttats ner så man fick med hela barnet och mindre av bakgrunden och om allt inte varit så ljust hade det varit en kanonbild
9. Fin bild. Tyvärr dras blicken till bakgrunden istället för barnet.
10. Jag tycker jättemycket om den här! Älskar färgerna, och det gör mig inget att ansktet inte syns helt. Håller dock med om att det ser ut som en typisk Elloskatalog-bild.
11. Gillar INTE ljuset i ansiktet. Sådär blir mina "det är för mörkt så jag använder inbyggda blixten-bilder". Är inte så förtjust i gråtonen heller. Sen hade jag gärna sett den beskuren lite annorlunda. Mer luft framför och hårdare beskuren baktill/upptill (Om nu inte hela huvudet kom med från början)
12. Gillar uttrycket i ögonen, plus skärpan på desamma. Det enda (ända

) som stör är de vita byxorna i bakgrunden som tar lite för mycket plats.
13. Gillar kontrasten mellan gammalt och grått, och ung och färgglad
14. Jag gillar inte att barnet ska se vuxen ut. Som en liten farbror. Annars är bilden bra förutom den orange tonen och fingrarna
Min röst kommer gå till 3, 5 eller 10. Måste fundera