Och eftersom jag tjatar på alla andra att skriva ner sina tankar om varje bild (eller ivarjefall sina favvobilder) får jag väl föregå med gott exempel innan jag trillar i säng. Helt utifrån min egen personliga smak och bortsett från alla fotoregler (eller nåt

)
1. Smart ide och rätt i tiden. Men tyvärr känns den ganska tråkig för mig och i den här konkurransen.
2. Gillar den här. Funderar dock på vad som är i bakgrunden? Hade en enhetlig yta gjort bilden mer harmonisk, nu dras min blick dit istället för att ha fingrarna och pennan i fokus.
3. En vacker bild, men jag hade nog velat sett den i färg.
4. Härligt ljus är det första som slår mig. Blir lugn av att titta. Det enda lilla orosmomentet är lyftkranen där i horisonten...jag hade nog "klonat" men jag förstår också att man inte gör det, den är ju där...En av favvobilderna.
5. Gott är min första tanke. Känns som den sticker ur, men känner mig lite osäker på ljuset.
6. Vilken sötnos. Snyggt fotad, men kanske jag skulle vilja komma närmare?
7. Bildens vinkel gör mig lite konfunderad. Och även var är reflektionen? I dropparna? Jag tänker mig nog lite skiftningar i färgen, för att det ska framgå, men kanske det ändå det kan tolkas så här? Den faller tyvärr ur temat för min del, men det är som sagt min personliga åsikt.
8. Den är så vacker. Och ännu vackrare i mina ögon om hela kronbladen haft skärpa, oskärpan kommer ju sen på speglingen på nåt vis. En av favvobilderna.
9. Jag förstår tanken, men för mig blir det bara ett gytter av glitter istället för vackra ringar. Sorry.
10. Den är så cool med elden där i förgrunden, det nöjda smilet. Gillar och en favvobild.
11. Gillar kompositionen och det härliga sommarljuset.
12. Söt kisse och bra spegling, men så mkt mer blir det inte för mig.
13. Snygg grundbild men saknar skärpa på huset och bilden känns sned.