X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jo, jag uppfattade ditt svar som spydigt. Men att inte ens kunna förklara hur man tänker om sin bild...ja...det är ju upp till dig. Temat är fritt att tolka, men det är ju synd om det bara är upphovskvinnan som tolkar bilden till att följa temat och inte ens kan förklara varför...jag tycker ivarjefall det är tråkigt att ha "konkurrenter" som inte kan motivera sin bild när det gäller temaval...
jag KAN motivera varför jag valt bilden men jag väljer att inte göra det helt enkelt. Och jag tänker verkligen inte göra det för du försöker pressa fram åsikter ur folk, jag har sagt förut att jag inte vill hålla på och diskutera bilderna och som du ser i tråden på att det är väldigt lite diskussioner så verkar det ju inte vara så många andra som gör det heller så lår folk göra som dom vill istället. Jag tittar på var bild i lugn och ro och ro och väljer den jag tycker bäst om, av olika skäl, och tycker det är fritt för andra att göra likaså, vill man diskutera så är det öppet för det men jag har helt enkelt ingen lust för jag tycker det är tillräckligt med aggressioner här på fl och jag orkar inte med aggressioner i det ämne som berör mig mest i livet förutom min familj och det är foto. jag bryr mig eg öht inte vad folk tycker om mina bilder för antingen gillar man dom eller inte och det är upp till personen att välja, hade jag velat ta IKEAbilder med diverse macro som hängt i var mans hem så hade jag gjort det men nu är inte fallet så. Ska jag sluta fotografera för några människor jag inte känner inte tycker om mina kort och inte ser världen som jag ser den, nej. jag väljer istället att stänga av. när det gäller foto så håller jag oftast mina åsikter till mig själv. Vill man ha en lång radda med åsikter om sina kort tycker jag att man kan lägga upp dom till bedömning underkritik på
fotosidan.se eller någon annan fotosida så kan man få känna på hur det är att bli grillad. och får man inga svar så är det svaret, man berör inte någon tillräckligt för att dom ska bry sig.
så slut på diskussionen från min sida.