Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Fritid & hobby
  • Motor
  • Jag ger biltips - använd denna tråden!
Motor - Fritid & hobby
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Motor
Fritid & hobby
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Jag ger biltips - använd denna tråden!

Ons 10 mar 2010 15:07 Läst 70106 gånger Totalt 230 svar
    Erik F
    Visa endast
    Hej! Gör en ny tråd utan en massa nonsenstext i mitt inlägg. Använd denna tråd.

Jag har en hemsida där jag sysslar med bilrådgivning. Jag har sett på nätet att det är många här som behöver tips och hjälp med bilval, så jag lägger ut en tråd här där jag kan erbjuda hjälp med att välja bil. Ni kan också hitta min hemsida genom att söka på "bilrådgivning". Där finns bra tips för blivande och varande bilägare.

För att få bilvalshjälp här, uppge följande:
    •    Prisklass
    •    Ny eller beg. bil
    •    Hur viktig är säkerheten?
    •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.)
    •    Drivmedel
    •    Hur viktigt är rostskyddet?
    •    Dina transportbehov
    •    Årlig körsträcka
    •    Annat som är viktigt för dig

Då tipsen ges i detta forum och är gratis, så ger jag inga garantier. Jag lämnar några förslag på bilmodeller som kan passa era önskemål bra/mycket bra, men inköp och beslut är helt ert eget ansvar.

Vänliga hälsningar {#lang_emotions_smile}

Erik

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-10 15:13
    Jag svarar i mån av tid. Frågorna väller in i rask takt, och jag gör ju detta på min fritid. Så svar kan ta ett tag ibland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-12 10:58
    Jag besvarar frågor som kommer via min hemsida först. Ni ser hur ni hittar hemsidan i mitt inlägg ovan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:23
    Eftersom uppdragen kommer i en strid ström och jag inte har tid med andra projekt här hemma så begränsar jag nu min tillgänglighet.

Från och med den 11/5 tar jag inte fler uppdrag i detta forum. Jag hänvisar istället till min hemsida www.bilradgivning.se där jag har antingen "öppet" eller "stängt" för uppdrag. Då kan jag styra min tid bättre.

DOCK - SNABB HJÄLP FINNS HÄR! Det är väldigt många med liknande behov här och därför kan de flesta hitta rekommendationer som passar er om ni letar lite bland alla uppdrag som finns i denna tråd. Det är väl kanske 60-70 rådgivningar jag gjort här och det mesta handlar om familjebilar som kombiar, MPV:er eller minibussar.

Se denna tråd som en kunskapsbank där ni kan hitta bra rekommendationer.

Välkomna till min hemsida om ni inte hittar det ni behöver här.

Mvh

Erik

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 16
    4. 17
    5. 18
    6. 19
    7. 20
    8. 21
    9. 22
    10. ›
    11. »
    1. Erik F
      Visa endast
      Tors 6 maj 2010 17:05
      Waersta skrev 2010-05-05 12:11:00 följande:
      TACK Erik! Igår köpte vi våran Renault Grand Espace, blev en -04a bensinare som gått 6900mil. Tjohoo vad härlig den är att köra!
      Waersta:
      GRATTIS! {#lang_emotions_smile}
      Kul att du berättar hur det gick och är glad för tipsen. Jag tror att ni kommer ha bil i många år nu.

Ta hand om den bara så håller den bättre än annars. Jag skriver om underhåll i högerkanten på min hemsida bilradgivning.se.

Mvh

Erik
    2. BigDaddy
      Visa endast
      Lör 8 maj 2010 11:07
      Tjena ErikF!

•    Prisklass: 300 000 kr
      •    Ny
      •    Hur viktig är säkerheten? TOPP
      •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.): SUV
      •    Drivmedel: Helst något miljövänligt om möjlighet finns. Annars är det väl diesel och bensin som gäller
      •    Hur viktigt är rostskyddet? TOPP
      •    Dina transportbehov: familj på 2 små barn med allt vad det innebär
      •    Årlig körsträcka: strax under 3000 mil
      •    Annat som är viktigt för dig: Detta skall vara en tjänstebil. Parkeringsensor är nödvändigt och gärna tonade rutor. Låg bränselförbrukning är ett plus. Jag har försökt hitta miljöbilar som är SUV:ar men det verkar inte finnas.
    3. Erik F
      Visa endast
      Lör 8 maj 2010 16:28
      20082011 skrev 2010-05-04 20:59:08 följande:
      Förlåt, missade denna: Prisklass 20-25 tusen •    Ny eller beg. bil Begagnad •    Hur viktig är säkerheten? Gärna ABS i alla fall •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.) kombi •    Drivmedel Helst bensin •    Hur viktigt är rostskyddet? Vet inte.. •    Dina transportbehov Jag, sambo, tvillingar, tvillingvagn •    Årlig körsträcka Ingen aning, inte mycket. Till och från dagis, handla.. •    Annat som är viktigt för dig
      Saga080809Alva:
      Hej! Du har en realistisk syn på vad man får för de pengarna får jag säga. Skatten är inte högre på okända märken än på vanligare märken vad jag vet. Kolla på insplanet.se vilket bolag som är billigast för er bil, när ni bestämt er. Ofta kan man göra enklare beräkningar på bolagens hemsidor och kan då jämföra före köp, om man vill. Generellt kan man säga att gubbabilar är billigare och sportigare och lyxigare bilar dyrare eftersom varje modell ofta själv får bära sina skadekostnader hos försäkringsbolagen. Alltså - köp inte det som unga män köper...

Jag skulle nog undvika V40 från sent 90-tal. Detta eftersom de hade många småproblem och fr.a. Mitsubishis sotande 1,8-liters GDI-motorer som sotar igen och släpper ut enorma mängder farliga partiklar. Rostar en del med.

Ni ska ha en bensindriven bil då den är billigare i inköp, samt eftersom ni inte kör så långt/år.

Tips
      • Peugeot 406 kombi. 1,8- eller 2,0-litersmotorerna. Årsmodell 2000--> med facelift då också säkerheten höjdes från 2 till 3 stjärnor av 5 i Euro-NCAP. Ganska bra rostskydd och motorer som går mycket långt. Felvarnande display kan förekomma, liksom glapp i krängningshämmarstagen, vilket hörs som klonk i ojämnheter. Inte dyrt att laga. Kolla så att slutet av avgassystemet inte är rostkex. Kamremsbyte var 12000:e mil.
      • Citroen Xantia kombi, -99-->. Mycket nöjda ägare. Gashydraulisk djädring som kan regleras och är mycket bekväm. Endast 2/5 stjärnor i Euro-NCAP dock, men säkrare i Folksams statistik. Kamremsbyte var 12000:e mil.
      • Toyota Corolla kombi 1998-2001 - så ny som ni har råd med. Ett givet alternativ p.g.a. dess tillförlitlighet. Kostar dock en del ännu p.g.a. att den är populär och driftsäker. 3/5 stjärnor i krocktest. Enda varningen är rost - kolla även undertill. Dåligt rostskydd. Kamremsbyte var 9000:e mil.
      • Opel Astra Kombi (Caravan) 1998-2004. 4/5 stjärnor, men 3/5 hos Folksam. Dåliga och bra köregenskaper tydligen. Varningslampor kan tändas då och då, samt elsitsen strejka. Bra rostskydd. Se upp för rost i bakre stötdämparfästena och dörrskarvarna nertill. Kamremsbyte var 4000:e-6000:e mil. Känslig motor, remmen går lätt av.
      • Volvo 945 kombi, runt -95. Ok säkerhet och bra rostskydd. Törstig. Billiga delar på Biltema och dyrare på Volvo. Mycket mycket populär och omtyckt = höga priser. 4/5 i Folksams säkerhetsstatistik. Kamremsbyte runt var 8000:e mil
      Dessa modeller är några tips. Volvo är det säkraste valet, men kostar mest i bränsle. Eftersom jag är nöjd med vår Peugeot 406 -00 så hade jag valt en sådan igen i detta gänget. Toyota är nog det problemfriaste valet.

Vilken bil du än köper så bör du låta demontera, rengöra och smörja upp bromsarna så att de funkar som de ska. Kolla gärna på min bloggtråd om service på min hemsida bilradgivning.se, i kanten till höger. Står om bromsar sist.

Kolla serviceboken/kvitton på när service senast gjordes. Kolla när kamremmen byttes senast och när den ska bytas igen! Går den av så är det bye bye med motorn.

Lycka till!

/Erik
    4. Erik F
      Visa endast
      Lör 8 maj 2010 16:34
      Bengt och IngaLill skrev 2010-05-05 23:29:06 följande:
      Kombibil med bagagedörrar? Jag vill ha något som liknar gamla Volvo Duett med 2 dörrar ibak istället för en lucka. En del Opel Combo, Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Renault Kangoo och WV Caddy har det, men jag vill också helst ha automatlåda och diesel, då börjar det bli svårare om det inte ska bli dyrt. Finns det mer att välja på?
      Bengt och IngaLill:
      Hej. Hmm - det var ett specialönskemål. Jag har inte så bra koll på dessa hantverkarbilar. Tror att du räknat upp de vanligaste modellerna med lucka bak. Sen finns ju billiga och bullriga Dacia Logan med plats för 7.

Dieseldrift ska inte vara några problem i de modeller du räknar upp då de är vanliga bland hantverkare som kör mycket och därför finns med diesel. Automatlåda vet jag inget om - det får du kolla med respektive bilförsäljare.

Av ovanstående tycker jag att gamla Berlingo med facelift är snyggast, men de senare modellerna i den serien hade nog baklucka och inte dörrar. Samma med Peugeot Partner, tror jag. Fråga återförsäljana.

Det är allt jag kan hjälpa er med nu.

Lycka till. {#lang_emotions_smile}

/Erik
    5. Erik F
      Visa endast
      Lör 8 maj 2010 17:07
      BigDaddy skrev 2010-05-08 11:07:34 följande:
      Tjena ErikF! •    Prisklass: 300 000 kr •    Ny •    Hur viktig är säkerheten? TOPP •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.): SUV •    Drivmedel: Helst något miljövänligt om möjlighet finns. Annars är det väl diesel och bensin som gäller •    Hur viktigt är rostskyddet? TOPP •    Dina transportbehov: familj på 2 små barn med allt vad det innebär •    Årlig körsträcka: strax under 3000 mil •    Annat som är viktigt för dig: Detta skall vara en tjänstebil. Parkeringsensor är nödvändigt och gärna tonade rutor. Låg bränselförbrukning är ett plus. Jag har försökt hitta miljöbilar som är SUV:ar men det verkar inte finnas.
      BigDaddy:
      Hej!

Upptäcker att jag saknar en av de nybilskataloger som finns att köpa och som är bra att ha för mig. Har en, och en från förra året... Det har nämligen hänt en del på SUV-området senaste året. Det senaste är ju mindre SUV:ar som Volvo XC60 och Hyundai ix35.

Eftersom du vill att både säkerhet och rostskydd ska vara på topp så åker asiaterna direkt. Enklare för mig - och dig! SUV:ar är ju säkrare att sitta i om en olycka skulle ske (krock), men i och med att de krocktestas mot en motsvarande tyngd så blir det stort våld i testerna och sällan mer än 4/5 stjärnor i betyg. Dessutom voltar de lättare vid kraftiga manövrer/olyckor.

Er körsträcka gör att ni ska ha en dieselbil, helt klart. Så liten motor som möjligt för att få bra ekonomi i det hela.

Jag ser att ditt pristak är 300 000. Tyvärr får du inte mycket 5-stjärnig SUV för de pengarna. När Vi Bilägare köpte en XC60 med lull-lull förra året så gick det på 422 000...

Tips:
      • Volvo XC60 - säkrast just nu med mycket bra rostskydd. Från 334 900:-. 2,4D är minsta motorn med 175 hk och 420 Nm = mycket vridstyrka.
      • VW Tiguan TDI 140. Bra på dåliga vägar tydligen. Dyr för storleken. 297 500:- för dieseln.
      • VW Touareg TDI 4Motion. Kostade förra året från 446 500:-. Räkna med 5000 till nu. STOR SUV = drar bränsle = dyr i drift och risk för sönderskurna däck av miljöaktivister.
      • Renault Koleos2,0 dCi 150/175 hk. Högsta säkerhet i test. Vet ej med rostskyddet. Renault brukar ligga i topp där, men då denna bil är byggd av Nissan/Daihatsu med mycket Nissanteknik så kan det vara sämre. Renaults dieslar är mycket fina.
      • Ford Kuga. Max säkerhet och bra rostskydd, även om det inte är på topp. Finns som 2,0 TDCi för 264 500:-. Tror att motorn är från PSA (Citroen och Peugeot) och är en mycket fin pjäs.
      Det är nog dessa bilar som bäst passar era behov. Nu har jag siktat in mig på mindre SUV:ar, då de stora är iskalla på marknaden. Annars är Touareg och XC 90 de stora som finns med bra rostskydd och bra säkerhet.

Kolla på Euro-NCAP:s hemsida på varje modells säkerhetsbetyg och kolla vad det står om pisksnärtsskyddet, som kan vara uselt, trots högt säkerhetsbetyg. Volvo lär vara bäst där och Renault sämst. Länk till Folksam och Euro-NCAP finns på min hemsida bilradgivning.se.

Om Renault har dåligt pisksnärtsskydd så tycker jag att bara 3 modeller är intressanta: XC60, Tiguan och Kuga. Mer kan jag inte hjälpa dig med nu. Hoppas att du fått en del hjälp.

Lycka till!

Mvh

Erik
    6. Erik F
      Visa endast
      Sön 9 maj 2010 14:28
      BigDaddy skrev 2010-05-08 11:07:34 följande:
      Tjena ErikF! •    Prisklass: 300 000 kr •    Ny •    Hur viktig är säkerheten? TOPP •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.): SUV •    Drivmedel: Helst något miljövänligt om möjlighet finns. Annars är det väl diesel och bensin som gäller •    Hur viktigt är rostskyddet? TOPP •    Dina transportbehov: familj på 2 små barn med allt vad det innebär •    Årlig körsträcka: strax under 3000 mil •    Annat som är viktigt för dig: Detta skall vara en tjänstebil. Parkeringsensor är nödvändigt och gärna tonade rutor. Låg bränselförbrukning är ett plus. Jag har försökt hitta miljöbilar som är SUV:ar men det verkar inte finnas.
      BigDaddy:
      Rättning: Renault Koleos görs av Nissan och Samsung i Korea. Samsung gör ju bra grejor; TV-apparater, mobiler och tydligen även bilar...

/Erik
    7. Charlotte1987
      Visa endast
      Sön 9 maj 2010 17:11

Hej! Jag och min sambo tänkte köpa oss en bil men ingen utav oss kan nåt om bilar eller att äga en bil i huvud taget.
      Hittade denna tråd och tänkte fråga här.

*Vi kommer ha en budget på 40,000.- men vill gärna ge mindre.

*En begagnad.

*Säkerheten är viktig då vi kommer ha barn i bilen. ABS iaf.

*Gärna kombi men inget måste. Bara man får plats med en liten vagn i bagageluckan.

*Drivmedel spelar ingen roll, men billigare ju bättre.

*Vi bor rätt nära stan så den kommer inte användas dagligen. Billig i drift.

*Årlig körsträcka.. hmm jag vet faktiskt inte, inte mycket.

*Gärna tips om försäkringar, alltså vilken bil som är billigast att försäkra. Jag som ska köra är 23, min sambo dock är 25 men har ännu inget körkort.

Hoppas jag fick med allt nu.
      Tack på förhand!

8. 20082011
      Visa endast
      Sön 9 maj 2010 18:50
      Erik F skrev 2010-05-08 16:28:46 följande:
      Saga080809Alva:Hej! Du har en realistisk syn på vad man får för de pengarna får jag säga. Skatten är inte högre på okända märken än på vanligare märken vad jag vet. Kolla på insplanet.se vilket bolag som är billigast för er bil, när ni bestämt er. Ofta kan man göra enklare beräkningar på bolagens hemsidor och kan då jämföra före köp, om man vill. Generellt kan man säga att gubbabilar är billigare och sportigare och lyxigare bilar dyrare eftersom varje modell ofta själv får bära sina skadekostnader hos försäkringsbolagen. Alltså - köp inte det som unga män köper...Jag skulle nog undvika V40 från sent 90-tal. Detta eftersom de hade många småproblem och fr.a. Mitsubishis sotande 1,8-liters GDI-motorer som sotar igen och släpper ut enorma mängder farliga partiklar. Rostar en del med.Ni ska ha en bensindriven bil då den är billigare i inköp, samt eftersom ni inte kör så långt/år.Tips Peugeot 406 kombi. 1,8- eller 2,0-litersmotorerna. Årsmodell 2000--> med facelift då också säkerheten höjdes från 2 till 3 stjärnor av 5 i Euro-NCAP. Ganska bra rostskydd och motorer som går mycket långt. Felvarnande display kan förekomma, liksom glapp i krängningshämmarstagen, vilket hörs som klonk i ojämnheter. Inte dyrt att laga. Kolla så att slutet av avgassystemet inte är rostkex. Kamremsbyte var 12000:e mil. Citroen Xantia kombi, -99-->. Mycket nöjda ägare. Gashydraulisk djädring som kan regleras och är mycket bekväm. Endast 2/5 stjärnor i Euro-NCAP dock, men säkrare i Folksams statistik. Kamremsbyte var 12000:e mil. Toyota Corolla kombi 1998-2001 - så ny som ni har råd med. Ett givet alternativ p.g.a. dess tillförlitlighet. Kostar dock en del ännu p.g.a. att den är populär och driftsäker. 3/5 stjärnor i krocktest. Enda varningen är rost - kolla även undertill. Dåligt rostskydd. Kamremsbyte var 9000:e mil. Opel Astra Kombi (Caravan) 1998-2004. 4/5 stjärnor, men 3/5 hos Folksam. Dåliga och bra köregenskaper tydligen. Varningslampor kan tändas då och då, samt elsitsen strejka. Bra rostskydd. Se upp för rost i bakre stötdämparfästena och dörrskarvarna nertill. Kamremsbyte var 4000:e-6000:e mil. Känslig motor, remmen går lätt av. Volvo 945 kombi, runt -95. Ok säkerhet och bra rostskydd. Törstig. Billiga delar på Biltema och dyrare på Volvo. Mycket mycket populär och omtyckt = höga priser. 4/5 i Folksams säkerhetsstatistik. Kamremsbyte runt var 8000:e milDessa modeller är några tips. Volvo är det säkraste valet, men kostar mest i bränsle. Eftersom jag är nöjd med vår Peugeot 406 -00 så hade jag valt en sådan igen i detta gänget. Toyota är nog det problemfriaste valet.Vilken bil du än köper så bör du låta demontera, rengöra och smörja upp bromsarna så att de funkar som de ska. Kolla gärna på min bloggtråd om service på min hemsida bilradgivning.se, i kanten till höger. Står om bromsar sist.Kolla serviceboken/kvitton på när service senast gjordes. Kolla när kamremmen byttes senast och när den ska bytas igen! Går den av så är det bye bye med motorn.Lycka till!/Erik
      Tack för tipsen, ska ta till mig dessa
      Började kika idag men kopplingen var dålig så vi kikar vidare
    9. Bengt och IngaLill
      Visa endast
      Sön 9 maj 2010 23:00
      Bogserbar automatlåda bilmodeller?

I tätort är utan tvekan automatlåda bra, på landsväg har det varit mer tveksamt med gamla automater. Men jag har haft ett helsicke med en automatbil som inte ville starta ibland, en mek. bytte startmotorn, det var inte felet som fanns i startlåset. Vi provade att dra igång den under en långresa, som tur var höll lådan och bilen startade 2 timmar senare.
      Automatlådor kan tydligen vara väldigt dyra att laga numera?

Finns några nyare bilar som man kan bogsera igång, som man kunde med gamla Mercedes?

10. Bengt och IngaLill
      Visa endast
      Sön 9 maj 2010 23:06
      Erik F skrev 2010-05-08 16:34:37 följande:
      Bengt och IngaLill: Hej. Hmm - det var ett specialönskemål. Jag har inte så bra koll på dessa hantverkarbilar. Tror att du räknat upp de vanligaste modellerna med lucka bak. Sen finns ju billiga och bullriga Dacia Logan med plats för 7. Dieseldrift ska inte vara några problem i de modeller du räknar upp då de är vanliga bland hantverkare som kör mycket och därför finns med diesel. Automatlåda vet jag inget om - det får du kolla med respektive bilförsäljare. Av ovanstående tycker jag att gamla Berlingo med facelift är snyggast, men de senare modellerna i den serien hade nog baklucka och inte dörrar. Samma med Peugeot Partner, tror jag. Fråga återförsäljana. Det är allt jag kan hjälpa er med nu. Lycka till. /Erik
      Tack det ska vara en glasad familjebil med sidodörrar på bägge sidorna.
      Vi har en gammal kombi nu där minst en dämpare i bakluckan har tröttnat så vi får ha en skurborste som stöd, det finns inte nya dämpare att köpa och begagnat kan bli krångligt om man inte köper i närheten. Så vi vill ha luckor på nästa bil.
    1. «
    2. ‹
    3. 16
    4. 17
    5. 18
    6. 19
    7. 20
    8. 21
    9. 22
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Utstirrade
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm