Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Fritid & hobby
  • Motor
  • Jag ger biltips - använd denna tråden!
Motor - Fritid & hobby
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Motor
Fritid & hobby
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Jag ger biltips - använd denna tråden!

Ons 10 mar 2010 15:07 Läst 70106 gånger Totalt 230 svar
    Erik F
    Visa endast
    Hej! Gör en ny tråd utan en massa nonsenstext i mitt inlägg. Använd denna tråd.

Jag har en hemsida där jag sysslar med bilrådgivning. Jag har sett på nätet att det är många här som behöver tips och hjälp med bilval, så jag lägger ut en tråd här där jag kan erbjuda hjälp med att välja bil. Ni kan också hitta min hemsida genom att söka på "bilrådgivning". Där finns bra tips för blivande och varande bilägare.

För att få bilvalshjälp här, uppge följande:
    •    Prisklass
    •    Ny eller beg. bil
    •    Hur viktig är säkerheten?
    •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.)
    •    Drivmedel
    •    Hur viktigt är rostskyddet?
    •    Dina transportbehov
    •    Årlig körsträcka
    •    Annat som är viktigt för dig

Då tipsen ges i detta forum och är gratis, så ger jag inga garantier. Jag lämnar några förslag på bilmodeller som kan passa era önskemål bra/mycket bra, men inköp och beslut är helt ert eget ansvar.

Vänliga hälsningar {#lang_emotions_smile}

Erik

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-10 15:13
    Jag svarar i mån av tid. Frågorna väller in i rask takt, och jag gör ju detta på min fritid. Så svar kan ta ett tag ibland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-12 10:58
    Jag besvarar frågor som kommer via min hemsida först. Ni ser hur ni hittar hemsidan i mitt inlägg ovan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:23
    Eftersom uppdragen kommer i en strid ström och jag inte har tid med andra projekt här hemma så begränsar jag nu min tillgänglighet.

Från och med den 11/5 tar jag inte fler uppdrag i detta forum. Jag hänvisar istället till min hemsida www.bilradgivning.se där jag har antingen "öppet" eller "stängt" för uppdrag. Då kan jag styra min tid bättre.

DOCK - SNABB HJÄLP FINNS HÄR! Det är väldigt många med liknande behov här och därför kan de flesta hitta rekommendationer som passar er om ni letar lite bland alla uppdrag som finns i denna tråd. Det är väl kanske 60-70 rådgivningar jag gjort här och det mesta handlar om familjebilar som kombiar, MPV:er eller minibussar.

Se denna tråd som en kunskapsbank där ni kan hitta bra rekommendationer.

Välkomna till min hemsida om ni inte hittar det ni behöver här.

Mvh

Erik

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. ›
    11. »
    1. BigDaddy
      Visa endast
      Mån 10 maj 2010 16:33
      Erik F skrev 2010-05-10 16:04:18 följande:
      <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoCommentText, li.MsoCommentText, div.MsoCommentText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Kommentarer Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} span.KommentarerChar {mso-style-name:"Kommentarer Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:Kommentarer; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> BigDaddy: Hej. Nej, ljudnivån vet jag inte så mycket om i de modellerna, men asiater och många tyskar bullrar en hel del. Franska, svenska och vissa tyska bilar är tystare. Och Lexus - främst. Du får nog ge dig ut på provkörning. Min rekommendation står fast, men vill du kan du lägga till CR-V, Forester och ix35 till listan. Mvh Erik  
      Tackar! Ja, det blir till att provköra. Kugan verkar också vara skäligt prissatt så den ska jag titta närmare på!
    2. Erik F
      Visa endast
      Mån 10 maj 2010 20:31
      Lottie87, tamate och saffle: Ni kommer att få svar på era frågor/uppdrag till mig, men det kan ta upp till 1½ vecka då jag ska bort ett tag och har mycket annat att göra här med.

Mvh

Erik
    3. Erik F
      Visa endast
      Mån 10 maj 2010 20:39
      FRÅN OCH MED 11/5 STÄNGER JAG HÄR. Jag ger inga fler gratisråd här, eftersom jag inte har tid för alla uppdrag. Jag hänvisar till min hemsida bilradgivning.se där jag kommer att ha antingen "öppet" eller "stängt" för gratisrådgivning i perioder, beroende på när jag har tid för det. (Syns på förstasidan)

I denna tråd finns ca. 60-70 rådgivningar, många till människor som vill ha en familjebil för 2-3 barn. Det finns alltså MÅNGA bra tips här, särskilt angående kombibilar, MPV:er och minibussar. Bläddra och leta efter andra som haft liknande bilbehov som ni! Se denna tråd som en kunskapsbank med hjälp.

Hittar ni inget som passar här så är ni välkomna till min hemsida för ev. hjälp.

Vänliga hälsningar

Erik
    4. Erik F
      Visa endast
      Tis 11 maj 2010 17:05
      Charlotte1987 skrev 2010-05-09 17:11:35 följande:
      Hej! Jag och min sambo tänkte köpa oss en bil men ingen utav oss kan nåt om bilar eller att äga en bil i huvud taget. Hittade denna tråd och tänkte fråga här. *Vi kommer ha en budget på 40,000.- men vill gärna ge mindre. *En begagnad. *Säkerheten är viktig då vi kommer ha barn i bilen. ABS iaf. *Gärna kombi men inget måste. Bara man får plats med en liten vagn i bagageluckan. *Drivmedel spelar ingen roll, men billigare ju bättre. *Vi bor rätt nära stan så den kommer inte användas dagligen. Billig i drift. *Årlig körsträcka.. hmm jag vet faktiskt inte, inte mycket. *Gärna tips om försäkringar, alltså vilken bil som är billigast att försäkra. Jag som ska köra är 23, min sambo dock är 25 men har ännu inget körkort. Hoppas jag fick med allt nu. Tack på förhand!
      Lottie87:
      Hej!

Ni ska ha en bensindriven bil, då ni inte kör så mycket. En mellanklasskombi av mindre slag bör räcka.

Tips:
      • Toyota Corolla kombi ca. 2000B. Rostkänslig, men mycket driftsäker och billig att äga. 3/5 i krockprov.
      • Opel Astra kombi, ca. -01/-02. Bra rostskydd, förutom vid fästet för bakre stötdämparna. Lite falskvarnande lampor kan förekomma. Kamremsbyte var 6000:e mil, får ej överskridas. 4/5 i krockprov. 3/5 hos Folksam.
      • Renault Megane Touring, 2003-2009. Ca. 2004 års modell bör ni ha råd med. Bekväm, med 5-stjärnig säkerhet och mycket komfortabel och tyst i kupén. Lite låg kvalitetskänsla och många missnöjda kunder. Men de jag pratat med har alla varit nöjda med sina nyare Renaulter. Maximalt rostskydd. Rymligt baksäte. Finns med etanoldrift också. Kamremsbyte var 12000:e mil som är dyrt, 12000 på Volvo och kanske hälften på vanlig verkstad.
      • VW Golf 4 kombi. Populär med högre kvalitetskänsla, men också ganska dyr att köpa och äga. Mycket bra rostskydd. 4/5 i säkerhet.
      Det är mina tips. Jag hade definitivt tittat först på Renault Megane. Kolla bara så att det inte klonkar i gropar. Styrleder och spindelleder är känsliga på många bilar, även på Megane. Efter Megane är det hugget som stucket. Corolla lär gå problemfriast av alla, men rostar lätt och har ingen hög säkerhet. Kanske Golfen efter Meganen?

Ni får kolla på blocket o sånt. Försäkringsuppgifter kan ni få via insplanet.se. Man kan ofta med ett reg.nr. få preliminära försäkringsuppgifter på bolagens hemsidor.

En bil i denna prisklass hade jag inte helförsäkrat, men det beror ju på hur bra man kör. Är man nybörjare kanske man bör det. Ni får räkna på risk kontra kostnad.

Lycka till!

/Erik
    5. tamate
      Visa endast
      Tis 11 maj 2010 17:49
      Erik F skrev 2010-05-10 20:31:55 följande:
      Lottie87, tamate och saffle: Ni kommer att få svar på era frågor/uppdrag till mig, men det kan ta upp till 1½ vecka då jag ska bort ett tag och har mycket annat att göra här med. Mvh Erik
      nemas problems, ännu mer spänning i tillvaron =)
    6. Charlotte1987
      Visa endast
      Tis 11 maj 2010 19:02
      Erik F skrev 2010-05-11 17:05:03 följande:
      Lottie87:Hej!Ni ska ha en bensindriven bil, då ni inte kör så mycket. En mellanklasskombi av mindre slag bör räcka.Tips: Toyota Corolla kombi ca. 2000B. Rostkänslig, men mycket driftsäker och billig att äga. 3/5 i krockprov. Opel Astra kombi, ca. -01/-02. Bra rostskydd, förutom vid fästet för bakre stötdämparna. Lite falskvarnande lampor kan förekomma. Kamremsbyte var 6000:e mil, får ej överskridas. 4/5 i krockprov. 3/5 hos Folksam. Renault Megane Touring, 2003-2009. Ca. 2004 års modell bör ni ha råd med. Bekväm, med 5-stjärnig säkerhet och mycket komfortabel och tyst i kupén. Lite låg kvalitetskänsla och många missnöjda kunder. Men de jag pratat med har alla varit nöjda med sina nyare Renaulter. Maximalt rostskydd. Rymligt baksäte. Finns med etanoldrift också. Kamremsbyte var 12000:e mil som är dyrt, 12000 på Volvo och kanske hälften på vanlig verkstad. VW Golf 4 kombi. Populär med högre kvalitetskänsla, men också ganska dyr att köpa och äga. Mycket bra rostskydd. 4/5 i säkerhet. Det är mina tips. Jag hade definitivt tittat först på Renault Megane. Kolla bara så att det inte klonkar i gropar. Styrleder och spindelleder är känsliga på många bilar, även på Megane. Efter Megane är det hugget som stucket. Corolla lär gå problemfriast av alla, men rostar lätt och har ingen hög säkerhet. Kanske Golfen efter Meganen?Ni får kolla på blocket o sånt. Försäkringsuppgifter kan ni få via insplanet.se. Man kan ofta med ett reg.nr. få preliminära försäkringsuppgifter på bolagens hemsidor.En bil i denna prisklass hade jag inte helförsäkrat, men det beror ju på hur bra man kör. Är man nybörjare kanske man bör det. Ni får räkna på risk kontra kostnad.Lycka till!/Erik
      Tack snälla för ditt svar! Då ska vi kika runt lite och se om vi hittar något.
    7. Erik F
      Visa endast
      Tis 18 maj 2010 13:41
      tamate skrev 2010-05-10 06:54:17 följande:
      •    Prisklass -100k •    Ny eller beg. bil beg •    Hur viktig är säkerheten? ganska viktig •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.) gärna en lite större bil •    Drivmedel gärna diesel •    Hur viktigt är rostskyddet? helst rostfri •    Dina transportbehov eftersom vi har 3 barn så ska 5 personer 2 stora hundar och end el matvaror få plats i den, pluss att den ska ta sig fram bra i sn •    Årlig körsträcka 2000 och uppåt •    Annat som är viktigt för dig att bilen är tålig, tillförlitlig och man ska gärna kunna göra saker själv och delarna får inte kosta en förmögenhet. det ska vara en bil man kan ha i många år.
      tamate:
      Hej! Er körsträcka gör att det lönar sig med diesel - om bilen har partikelfilter. Jag har för mig att det är mycket högre skatt på dislar utan filter, då de släpper ut mycket mer partiklar.

Lite större bil behöver ni ja - en MPV skulle jag titta på. En stor kombi kanske funkar också. Bra framkomlighet i snö  - tja - alla MPV:er är framhjulsdrivna, och så finns det kanske ett fåtal med fyrhjulsdrift. Men fyrhjulsdrift kostar i inköp och framför allt drivmedel - drar 10-20% mer/mil.

Jag tänker alltså rekommendera passande dieseldrivna MPV:er runt 100 000:-.

Tips:
      • Renault Grand Scénic 2004-2009. Maximalt bra rostskydd, högsta säkerhet, förutom pisksnärtsskyddet som nog är rätt dåligt. Tyst och bekväm som franska bilar. Finns med 130 hk-diesel med 1,9-litersmotor. Modellrelaterade småfel finns som slocknande instrument och strul med klimatanläggningen. Hyfsat pris på reservdelarna, men kopplingsbyte kostar 12 000 på verkstad, antar att det är Volvo, men då låter man en "vanlig" mekaniker göra jobbet mycket billigare. Har bilen körts bra behövs sällan kopplingsbyte. De franska bilarna har mycket bra motorer och växellådor.
      • Toyota Avensis Verso 2001-2005. Felfri och med hög byggkvalitet. Dåligt rostskydd och ganska hög bränsleförbrukning + korta serviceintervall = högre kostnader. 4/5 i säkerhet.
      • Citroen C4 Grand Picasso 2006-->. 5/5 i säkerhet, men dåligt pisksnärtsskydd. Ganska dåligt rostskydd. Bekväm, men en hel del småfel på tidiga modeller, bl.a. elfel. Vi Bilägare hade stora/många problem med sin C4 under knappt 5000 mil. Lite osäkert val alltså.
      • Ford S-Max. STor familjebil med högsta säkerhet. Medelbra rostskydd. Mycket körglad. Kostar ännu oftast mer än 100 000 dock. Modellen kom 2006. 2-litersdieseln är sannolikt samma som i Citroen och Peugeot, vilket är en mycket fin och hållbar maskin.
      • Ford C-max. Ungefär som S-Max, fast mindre och billigare.
      Jag tycker att Renault Grand Scénic (alt. Renault Scénic) passar era krav bäst. Säker och bekväm med bra rostskydd och ok reservdelspriser. Den mest problemfria bilen är Toyota Avensis Verso, men den kostar sannolikt mer att äga och skall servas oftare.

Titta gärna på Fordarna också och jämför. Ford har dock ett dåligt kvalitetsrykte sedan tidigare, men har ryckt upp sig. Det är vad jag kan säga.

Lycka till!

/Erik
    8. Erik F
      Visa endast
      Tis 18 maj 2010 14:06
      saffe skrev 2010-05-10 14:06:22 följande:
      Hej Erik! Vore kul om du ville hjälpa mig att hitta en bra bil! Trodde inte att det fanns så många större familjebilar, men när man börjar titta så finns det ju hur många som helst! Vi funderar på VW Touran eller Sharan, vad tror du om det? •    Prisklass: Runt 100 000 •    Ny eller beg. bil: Begagnad •    Hur viktig är säkerheten?: Mycket viktig •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.): kombi, minibuss •    Drivmedel: Bensin eller diesel •    Hur viktigt är rostskyddet?: Ganska viktigt •    Dina transportbehov: Ska transportera 2 småbarn i bakåtvänd bilstol+barnvagn •    Årlig körsträcka: 1500-2000 mil •    Annat som är viktigt för dig: Gärna ett baksäte med separata stolar, så att det lätt får plats 2 barnstolar bredvid varandra. Av samma anledning söker jag en bred bil. Bra med bagage-utrymme, då vi har dubbelvagn och alltid mycket packning med oss! Vill ha ett barn till, så en 7-sitsig bil är inget hinder, vi är 2 vuxna. Gärna en bil som man kan meka med själv, det får inte vara svårt att hitta reservdelar!
      saffe:
      Hej!

Ni får min sista rådgivning här - grattis! {#lang_emotions_wink}
      Ni har liknande behov som tamate som jag just svarat. Kolla gärna i svaret till henne.

1500-2000 mil gör att det nästan är hugget som stucket om ni väljer bensin eller diesel. Fördelen med diesel är att de drar mindre, vilket märks tydligt hos en MPV, som ju är större.

Om ni vill ha mycket plats i bilen och planerar/önskar ett barn till, samt har dubbelvagn, så kan ni nog bortse från VW Touran. Den funkar nog för nuvarande behov, men inte för kommande. VW har opålitliga bensinmotorer som kan skära om man inte byter olja dubbelt så ofta som rekommenderas. Man ska alltså byta var 1500:e mil.

VW Sharan är en populär minibuss/MPV, men har problem med oljeläckage från motor, växellåda och servo. Inte alltid, men det är vanliga fel och sådana fel kan bli dyra. Dessutom har VW problem med sina bensinmotorer. Jag avråder från modellen, som dessutom är 14 år gammal och har låg säkerhet.

Tips:
      • Renault Grand Scénic 2004-2009. Maximalt bra rostskydd, högsta säkerhet, förutom pisksnärtsskyddet som nog är rätt dåligt. Tyst och bekväm som franska bilar. Finns med 130 hk-diesel med 1,9-litersmotor. Modellrelaterade småfel finns som slocknande instrument och strul med klimatanläggningen. Hyfsat pris på reservdelarna, men kopplingsbyte kostar 12 000 på verkstad, antar att det är Volvo, men då låter man en "vanlig" mekaniker göra jobbet mycket billigare. Har bilen körts bra behövs sällan kopplingsbyte. De franska bilarna har mycket bra motorer och växellådor. Kamremsbyte efter 12000 mil för bensinaren.
      • Ford S-Max. Stor familjebil med högsta säkerhet. Medelbra rostskydd. Mycket körglad. Kostar ännu oftast mer än 100 000 dock. Modellen kom 2006. 2-litersdieseln är sannolikt samma som i Citroen och Peugeot, vilket är en mycket fin och hållbar maskin. Kamremsbyte efter 20 000 mil.
      • Mitsubishi Grandis. Kom 2004. Inte krocktestad, men har mycket säkerhetsutrustning. Körglad och med mycket hög byggkvalitet och få fel. Rostskyddet är nog inte så bra = komplettering kan behövas om man vill ha rostfri bil länge. Dyr service tydligen. Kamremsbyte efter 9000 mil för bensinaren och 12 000 mil för dieseln.
      • Renault Espace/Grand Espace 2003-->. Mycket bra rostskydd och mycket säker (5/5). Käkar spindelleder och styrleder dock och en del småelfel kan förekomma som t.ex. falskvarnande lampor. Bekväm och med bra motorer. Kamremsbyte efter 12 000 mil för bensinaren. Se upp för vibrationer i växellådan, vilket kan vara drivaxlarna i lådan som är dåliga. Många har bytts ut.
      • Toyota Avensis Verso 2001-2005. Felfri och med hög byggkvalitet. Dåligt rostskydd och ganska hög bränsleförbrukning + korta serviceintervall = högre kostnader. 4/5 i säkerhet. Är dock för liten för era ev. kommande behov, men passar idag.
      Det blir mina rekommendationer. Avensis Verso, Touran och Scénic passar er idag men inte om ni får ett barn till och de önskemål som då följer. Då passar Grand Sénic, Espace eller de andra modellerna ovan bättre. Renault Scénic finns alltså som förlängd version och heter då Grand Scénic. På samma sätt finns Espace även som Grand Espace.

Jag hade nog köpt en Grand Scénic med 130 hk. dieselmotor. Partikelfilter är viktigt - kan bli hög(re) skatt annars. Om jag skulle ha större ändå så hade jag tittat på Grandis eller Grand Espace. Grandis lär hålla bäst av de stora här. Bullrar dock sannolikt mer än alla Renaulter, som brukar vara tysta och bekväma.

Ford S-max skulle också kunna funka - både nu och i framtiden. Ni får titta och provköra.

Lycka till!

Mvh

Erik Fogelmark, Svensk Bilrådgivning
    9. Erik F
      Visa endast
      Tis 18 maj 2010 14:08
      FRÅN OCH MED 11/5 STÄNGER JAG HÄR. Jag ger inga fler gratisråd här, eftersom jag inte har tid för alla uppdrag. Jag hänvisar till min hemsida bilradgivning.se där jag kommer att ha antingen "öppet" eller "stängt" för gratisrådgivning i perioder, beroende på när jag har tid för det. (Syns på förstasidan)

I denna tråd finns ca. 70 rådgivningar, många till människor som vill ha en familjebil för 2-3 barn. Det finns alltså MÅNGA bra tips här, särskilt angående kombibilar, MPV:er och minibussar. Bläddra och leta efter andra som haft liknande bilbehov som ni! Se denna tråd som en kunskapsbank med hjälp.

Hittar ni inget som passar här så är ni välkomna till min hemsida för ev. hjälp.

Vänliga hälsningar

Erik
    10. saffe
      Visa endast
      Tis 18 maj 2010 14:10
      Tack så mycket, Erik! Vilken ära att få den sista rådgivningen här!
    1. «
    2. ‹
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Utstirrade
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm