Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Fritid & hobby
  • Motor
  • Jag ger biltips - använd denna tråden!
Motor - Fritid & hobby
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Motor
Fritid & hobby
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Jag ger biltips - använd denna tråden!

Ons 10 mar 2010 15:07 Läst 63481 gånger Totalt 230 svar
    Erik F
    Visa endast
    Hej! Gör en ny tråd utan en massa nonsenstext i mitt inlägg. Använd denna tråd.

Jag har en hemsida där jag sysslar med bilrådgivning. Jag har sett på nätet att det är många här som behöver tips och hjälp med bilval, så jag lägger ut en tråd här där jag kan erbjuda hjälp med att välja bil. Ni kan också hitta min hemsida genom att söka på "bilrådgivning". Där finns bra tips för blivande och varande bilägare.

För att få bilvalshjälp här, uppge följande:
    •    Prisklass
    •    Ny eller beg. bil
    •    Hur viktig är säkerheten?
    •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.)
    •    Drivmedel
    •    Hur viktigt är rostskyddet?
    •    Dina transportbehov
    •    Årlig körsträcka
    •    Annat som är viktigt för dig

Då tipsen ges i detta forum och är gratis, så ger jag inga garantier. Jag lämnar några förslag på bilmodeller som kan passa era önskemål bra/mycket bra, men inköp och beslut är helt ert eget ansvar.

Vänliga hälsningar {#lang_emotions_smile}

Erik

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-10 15:13
    Jag svarar i mån av tid. Frågorna väller in i rask takt, och jag gör ju detta på min fritid. Så svar kan ta ett tag ibland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-12 10:58
    Jag besvarar frågor som kommer via min hemsida först. Ni ser hur ni hittar hemsidan i mitt inlägg ovan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:23
    Eftersom uppdragen kommer i en strid ström och jag inte har tid med andra projekt här hemma så begränsar jag nu min tillgänglighet.

Från och med den 11/5 tar jag inte fler uppdrag i detta forum. Jag hänvisar istället till min hemsida www.bilradgivning.se där jag har antingen "öppet" eller "stängt" för uppdrag. Då kan jag styra min tid bättre.

DOCK - SNABB HJÄLP FINNS HÄR! Det är väldigt många med liknande behov här och därför kan de flesta hitta rekommendationer som passar er om ni letar lite bland alla uppdrag som finns i denna tråd. Det är väl kanske 60-70 rådgivningar jag gjort här och det mesta handlar om familjebilar som kombiar, MPV:er eller minibussar.

Se denna tråd som en kunskapsbank där ni kan hitta bra rekommendationer.

Välkomna till min hemsida om ni inte hittar det ni behöver här.

Mvh

Erik

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. ›
    11. »
    1. Erik F
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 17:36
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Precis denna tråd jag behövde! Underbart!! •    Prisklass - 100 000kr •    Ny eller beg. bil? -Begagnad •    Hur viktig är säkerheten? -Viktig •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.) - 7-sitsig. •    Drivmedel - Diesel el bensin •    Hur viktigt är rostskyddet? Sådär •    Dina transportbehov - 6 mil till jobbet dagligen •    Årlig körsträcka - 2000-2500mil/år Skulle egentligen vilja ha en bil med låg skatt, drar lite i bensin, billig försäkring och som aldrig går sönder.
      Waersta:
      Din körsträcka gör att du absolut ska köpa en dieseldriven bil, och det är lämpligtvis en MPV/Minibuss som har 5+2 säten alt. 7 säten. MPV:er är mindre och har två "reservplatser" längst bak, som inte är så bekväma, medan minibussars säten är mer bekväma och de har ofta något lastutrymme kvar också - men inte mycket, med 7 pers. i bilen. I MPV:er är det knöfullt med 7 pers. i bilen. Inget bagage kvar då.

Dieselbilar kostar mer i inköp och skatt, men drar betydligt mindre bränsle och med din körsträcka så lönar det sig klart.

Förslag på MPV:er att titta på:
      • Citroen C4 Picasso/Grand Picasso. Undvik halvautomatisk låda som kan krångla. Bra runtomsikt och komfort. Dåligt rostskydd och en del småsaker kan krångla, t.ex. färddatorn m.m.

• Renault Scénic/Grand Scénic. Bra komfort, utsikt och rostskydd. Bra säkerhet här med. En del småkrångel rapporterat här med. Kolla vad kamremsbyte kostar och när det ska göras. Kan vara mycket dyrt på Renault - i alla fall på Volvoverkstad.
      • Mitsubishi Grandis - Japansk kvalitet som funkar bra. Körglad och sannolikt säker (ej krockprovad, men har massa säkerhetsutrustning).
      • Ford S-Max. På gränsen till minibuss. En mycket körglad MPV, som känns som en personbil att köra. Medelbra rostskydd, men säker. Bilar i er prisklass kan ha sönderblästrade tröskellådor bakom framhjulen, som sprutat grus där = rost på gång. Klimatanläggningen räcker inte alltid till för den stora kupén. Lite småfel finns på denna modell också.
      Minibussar
      • Citroen C8/Peugeot 807 - en praktisk, bekväm och säker minibuss. Bör ses. Elektronikfel förekommer på en del exemplar och falskvarnande lampor. Lite smådåligt rostskydd.
      • Renault Espace/Grand Espace - Komfortkungen i minibussklassen. Tyst, säker, bekväm och bra rostskydd. Lite småfel kan förekomma, t.ex. något kontaktfel/elfel, men på senare verkar de ha blivit bättre. Mycket omtyckt av storbarnsfamiljer som har den, verkar det som.
      • VW Multivan/Caravelle. Här får mest plats av alla bilarna här. Kostar dock mycket p.g.a. högre kvalitetskänsla. Kan dock ha problem med smårost i skärmkanter och baklucka. Kolla så att det inte läcker från motorn och att avgaserna vid start inte är blåaktiga (tyder på oljeförbrukning). Syra delar och dyr service.
      Om du ska ha det så bekvämt som möjligt så bör du köpa en minibuss. Då får du plats med mycket. Jag hade kollat på Renaulten då. Bra motorer och växellådor, liksom hos Citroen och Peugeot. Dock har Citroen och Peugeot dåligt pisksnärtsskydd.

Av MPV:erna hade jag främst kollat på Mitsubishi Grandis, men gärna extrabehandlat den mot rost. Svenskt och tyskt är ofta dyrt att äga, men kan kännas som högre kvalitet. Japanskt och franskt brukar vara billigare att äga.

Mer kan jag nog inte säga.

Lycka till.

Mvh

Erik
    2. Waersta
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 17:39
      Waersta:Din körsträcka gör att du absolut ska köpa en dieseldriven bil, och det är lämpligtvis en MPV/Minibuss som har 5+2 säten alt. 7 säten. MPV:er är mindre och har två "reservplatser" längst bak, som inte är så bekväma, medan minibussars säten är mer bekväma och de har ofta något lastutrymme kvar också - men inte mycket, med 7 pers. i bilen. I MPV:er är det knöfullt med 7 pers. i bilen. Inget bagage kvar då.Dieselbilar kostar mer i inköp och skatt, men drar betydligt mindre bränsle och med din körsträcka så lönar det sig klart.Förslag på MPV:er att titta på: Citroen C4 Picasso/Grand Picasso. Undvik halvautomatisk låda som kan krångla. Bra runtomsikt och komfort. Dåligt rostskydd och en del småsaker kan krångla, t.ex. färddatorn m.m. Renault Scénic/Grand Scénic. Bra komfort, utsikt och rostskydd. Bra säkerhet här med. En del småkrångel rapporterat här med. Kolla vad kamremsbyte kostar och när det ska göras. Kan vara mycket dyrt på Renault - i alla fall på Volvoverkstad. Mitsubishi Grandis - Japansk kvalitet som funkar bra. Körglad och sannolikt säker (ej krockprovad, men har massa säkerhetsutrustning). Ford S-Max. På gränsen till minibuss. En mycket körglad MPV, som känns som en personbil att köra. Medelbra rostskydd, men säker. Bilar i er prisklass kan ha sönderblästrade tröskellådor bakom framhjulen, som sprutat grus där = rost på gång. Klimatanläggningen räcker inte alltid till för den stora kupén. Lite småfel finns på denna modell också.Minibussar Citroen C8/Peugeot 807 - en praktisk, bekväm och säker minibuss. Bör ses. Elektronikfel förekommer på en del exemplar och falskvarnande lampor. Lite smådåligt rostskydd. Renault Espace/Grand Espace - Komfortkungen i minibussklassen. Tyst, säker, bekväm och bra rostskydd. Lite småfel kan förekomma, t.ex. något kontaktfel/elfel, men på senare verkar de ha blivit bättre. Mycket omtyckt av storbarnsfamiljer som har den, verkar det som. VW Multivan/Caravelle. Här får mest plats av alla bilarna här. Kostar dock mycket p.g.a. högre kvalitetskänsla. Kan dock ha problem med smårost i skärmkanter och baklucka. Kolla så att det inte läcker från motorn och att avgaserna vid start inte är blåaktiga (tyder på oljeförbrukning). Syra delar och dyr service. Om du ska ha det så bekvämt som möjligt så bör du köpa en minibuss. Då får du plats med mycket. Jag hade kollat på Renaulten då. Bra motorer och växellådor, liksom hos Citroen och Peugeot. Dock har Citroen och Peugeot dåligt pisksnärtsskydd.Av MPV:erna hade jag främst kollat på Mitsubishi Grandis, men gärna extrabehandlat den mot rost. Svenskt och tyskt är ofta dyrt att äga, men kan kännas som högre kvalitet. Japanskt och franskt brukar vara billigare att äga.Mer kan jag nog inte säga.Lycka till.MvhErik
      TACK!! Vilket underbart svar!
    3. Erik F
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:05
      •    Prisklass 120-125.000 (ev högre). •    Ny eller beg. bil  Antingen eller •    Hur viktig är säkerheten? Viktig •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.) Kombi eller suv •    Drivmedel Oviktigt •    Hur viktigt är rostskyddet? Rätt viktigt antar jag •    Dina transportbehov Enklare körning, 'vardags' körning men vill även kunna köra längre sträckor om det behövs. •    Årlig körsträcka ? •    Annat som är viktigt för dig Automat! Bra benutrymme både fram och bak. Bra bagageutrymme för dubbelvagn och annat. Inte äldre än 2004-2005. Ej Jeep.  Vi är bosatta i usa och ska nu flytta till sverige. Vi har en prius och en hyundai elantra. Vi hade tänkt ta med bilarna, men efter mycket dividerande fram och tillbaka har vi nu bestämt oss för att lämna dom här och köpa bil i sverige ist. Här i usa ser man väääldigt sällan kombi-bilar så jag har absolut noll koll på de olika modeller som finns. Va inställd på en SUV (som är vanligare här), men med de höga bensinkostnaderna i sverige så kanske det inte är så smart? Tips ?
      LAMadde:
      Okej. Kan vara svårt att hitta så stor och snål bil i den prisklassen, som inte är äldre än -05. Ni får själva kolla priser och årsmodeller på blocket.se.

Eftersom ni vill ha en bil som inte kostar för mycket att äga/köra, så är det helt klart en kombi ni främst ska titta på. SUV:ar är större och drar oftast mer bränsle. Eftersom ni inte verkar köra så långt så ska ni ha en bensindriven bil. Miljöbilar registrerade före 31/12 2008 slipper trängselskatt till juli 2012. Jag vet inte hur det är med parkeringsförmåner för miljöbilar, men tror att det ska finnas. Men bäst är att kolla själv med någon som vet bättre. Miljöbil kan i alla fall vara av intresse om ni ska köra i Stockholm. Mer står här.

Tips på Miljökombis:
      • Volvo V70 2,0F. Etanoldriven med Fords klena 2-litersmotor. Som alla Volvoar så är andrahandsvärdet högt = dyr att köpa. Lite trångt för fötterna i baksätet.
      • Ford Focus FFV Flexifuel. Etanoldriven, men något mindre än Volvon.
      • Saab 9-5 Sport Combi BioPower. Etanoldriven och möter era krav. Men den är törstig - 1,3 liter/mil på etanol i stadstrafik kan ni räkna med. Men ganska rymlig. Mycket starkare än Volvon eftersom motorn har turbo.
      • Seat Altea XL Multifuel. Bullrig bil. Annars stor som tar mycket last. Själv är jag tveksam till Seats kvalitet, men den har blivit bättre det senaste decenniet.
      • Skoda Octavia Multifuel. Endast 4/5 stjärnor i krocktest och lite småbullrig - men det kanske inte plågar en så mycket om man kör så lite som ni? Detta är en folkbil i Sverige - mycket omtyckt och bland de billigaste att äga i sin storleksklass. Bra rostskydd och ganska billiga delar.
      • Renault Megane FlexFuel. Går på E85 den med och är mycket säker, bekväm och tyst i kupén. Bra takhöjd i baksätet och bra rostskydd. 1,6-litersmotorn kan dock vara lite klen med sina 113 hk. Kamremsbyte kostar ca. 12 000 på Volvo, men hälften på annan verkstad.
      Just nu kommer jag inte på fler Etanolkombis i den prisklassen. De svenska bilarna lär vara säkrast, men också dyrast. Kolla absolut på Skodan, där har ni mycket bra bil för pengarna. Sen får ni väga ekonomin mor säkerheten. Efter Skodan skulle jag titta på Renaulten.

Störst utrymme har nog Seat Altea XL Multifuel.

Ni får bolla med varandra och titta på bilarna.

Lycka till!

/Erik
    4. Erik F
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:18
      vi är tva vuxna en snart 2 aring och en som kommer. vi har funderat lite pa volvo xc60 är det nagot att hänga i granen. mannen kjör ca 50km till jobbet ich 50 hem.
      lokisse:
      Hej!

XC60 är en utmärkt bil, vad jag vet. Svårt att säga ännu, då den är ganska ny. Det enda dumma är priset, som med lull-lull kan braka iväg med över 400 000:-. Allt annat är nog bra.

Andra alternativ kan vara:

Honda CR-V
      Subaru Forester

De är inte lika säkra och har sämre rostskydd. Men de är betydligt billigare. Men de når inte upp till Volvons högre kvaliteer vad gäller komfort, säkerhet och rostskydd.

Mvh

Erik
    5. Erik F
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:19
      vi är tva vuxna en snart 2 aring och en som kommer. vi har funderat lite pa volvo xc60 är det nagot att hänga i granen. mannen kjör ca 50km till jobbet ich 50 hem.
      Hej igen!

Med den långa körsträckan ni har så ska ni absolut köpa en dieseldriven bil.

/Erik
    6. LAMadde
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:20
      LAMadde: Okej. Kan vara svårt att hitta så stor och snål bil i den prisklassen, som inte är äldre än -05. Ni får själva kolla priser och årsmodeller på blocket.se. Eftersom ni vill ha en bil som inte kostar för mycket att äga/köra, så är det helt klart en kombi ni främst ska titta på. SUV:ar är större och drar oftast mer bränsle. Eftersom ni inte verkar köra så långt så ska ni ha en bensindriven bil. Miljöbilar registrerade före 31/12 2008 slipper trängselskatt till juli 2012. Jag vet inte hur det är med parkeringsförmåner för miljöbilar, men tror att det ska finnas. Men bäst är att kolla själv med någon som vet bättre. Miljöbil kan i alla fall vara av intresse om ni ska köra i Stockholm. Mer står här. Tips på Miljökombis: Volvo V70 2,0F. Etanoldriven med Fords klena 2-litersmotor. Som alla Volvoar så är andrahandsvärdet högt = dyr att köpa. Lite trångt för fötterna i baksätet. Ford Focus FFV Flexifuel. Etanoldriven, men något mindre än Volvon. Saab 9-5 Sport Combi BioPower. Etanoldriven och möter era krav. Men den är törstig - 1,3 liter/mil på etanol i stadstrafik kan ni räkna med. Men ganska rymlig. Mycket starkare än Volvon eftersom motorn har turbo. Seat Altea XL Multifuel. Bullrig bil. Annars stor som tar mycket last. Själv är jag tveksam till Seats kvalitet, men den har blivit bättre det senaste decenniet. Skoda Octavia Multifuel. Endast 4/5 stjärnor i krocktest och lite småbullrig - men det kanske inte plågar en så mycket om man kör så lite som ni? Detta är en folkbil i Sverige - mycket omtyckt och bland de billigaste att äga i sin storleksklass. Bra rostskydd och ganska billiga delar. Renault Megane FlexFuel. Går på E85 den med och är mycket säker, bekväm och tyst i kupén. Bra takhöjd i baksätet och bra rostskydd. 1,6-litersmotorn kan dock vara lite klen med sina 113 hk. Kamremsbyte kostar ca. 12 000 på Volvo, men hälften på annan verkstad. Just nu kommer jag inte på fler Etanolkombis i den prisklassen. De svenska bilarna lär vara säkrast, men också dyrast. Kolla absolut på Skodan, där har ni mycket bra bil för pengarna. Sen får ni väga ekonomin mor säkerheten. Efter Skodan skulle jag titta på Renaulten. Störst utrymme har nog Seat Altea XL Multifuel. Ni får bolla med varandra och titta på bilarna. Lycka till! /Erik
      Tack för snabbt svar Vet du om alla dessa modeller finns med automat?
      maddes-cali-dreamin.com/
    7. lokisse
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:27
      lokisse:Hej!XC60 är en utmärkt bil, vad jag vet. Svårt att säga ännu, då den är ganska ny. Det enda dumma är priset, som med lull-lull kan braka iväg med över 400 000:-. Allt annat är nog bra.Andra alternativ kan vara:Honda CR-VSubaru ForesterDe är inte lika säkra och har sämre rostskydd. Men de är betydligt billigare. Men de når inte upp till Volvons högre kvaliteer vad gäller komfort, säkerhet och rostskydd.MvhErik
      turligt nog handlar det om en firmabil och valet star i mellan bmw mercedes och volvos sjuves...
      alltsa bilar som man som vanlig dödlig inte har rad med...
      Difficile est saturam non scribere
    8. lokisse
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:29
      Hej igen!Med den långa körsträckan ni har så ska ni absolut köpa en dieseldriven bil./Erik
      helt klart en disel! vi kjör mycke även privat.
      Difficile est saturam non scribere
    9. eleena
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:40
      •    Prisklass - så billig som möjligt
      •    Ny eller beg. bil? -Begagnad
      •    Hur viktig är säkerheten? - inte viktigt
      •    Biltyp (kombi, sedan, SUV o.s.v.) - så liten som möjligt
      •    Drivmedel - Diesel el bensin
      •    Hur viktigt är rostskyddet? Sådär
      •    Dina transportbehov - 9 mil till jobbet dagligen
      •    Årlig körsträcka - >2500mil/år

Inga barnstolar etc, är tänkt som pendlingsbil

Så billig som möjligt, både i drift och i inköp....
    10. Erik F
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:49
      Tack för snabbt svar Vet du om alla dessa modeller finns med automat?
      LAMadde:
      Just det - glömde den aspekten. Kanske Saaben finns med automat. Ni får kolla. Det lär vara ovanligt, för automatlåda höjer bränsleförbrukningen med 1-2 dl./mil och etanoldrivna bilar drar redan så mycket, så det skulle bli uppåt 1,5 l./mil med automatlåda.

Om ni inte verkligen behöver p.g.a. handikapp så avstå!

Mvh

Erik
    1. «
    2. ‹
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Fler som skrattar och tjockisars klädval?
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm