X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Ja det är dit jag lutar. Har ringt och kollat tre bolag som gör besiktningar och alla har tider på måndag.
Om du känner så, så tycker jag absolut att du ska ta dit en egen. Som PappaG skriver så är det inga stora pengar om man tänker på vad huset kostar.. man kan ju se det som en slags försäkring. Om något nytt dyker upp vid en ny besiktning, ja då får ni ju ta ställning till om det är allvarligt så att ni vill ta en diskussion om priset eller ej.. om ni köper in er på den andra besiktningen och detta hade dykt upp senare så hade det fått tas upp då. Hoppas du förstår vad jag menar
Det här med en s k säljarförsäkring bäddar ju många ggr in köparen i en slags trygghet. Men man har ju samma undersökningsplikt.. Skillnaden för en köpare med eller utan denna försäkring är ju i grova drag eg. enbart att hust är besiktigat i förväg samt att om det dyker upp ngt som säljaren är ansvarig för, ja - då ska man tvista mot ett försäkringsbolag istället för en privarperson.
Ni har ju sett protokollet från Anticimex - har ni sett hur de besiktigat krypgrunden? Har de gjort några mätningar. Har för mig att det finns ett antal olika typer av besiktningar som de gör numera.. typ klass 1 ,2 osv.. står vilken nivå denna ligger på?