Här ska påskpyntas! =) Jag har köpt lilarosa fjädrar i tre nyanser som ska bli till påskriset i matrummet :) Nya dukar som passar, och kanske nya bordstabletter, i lilavitt då så det passar det lila rummet i huset=)
Har bytt gardiner i köket, de nya är vita med stora grå rosor på. Sen ska det pyntas med ceriserosa detaljer, ljus, ljuslyktor, nya blommor i krukorna, rosa såklart! Har någon passande duk också tror jag.
Har också bytt från röda till cerise gardiner i sovrummet! Ska försöka få in lite fler rosa detaljer, är sugen på ett nytt överkast, men vet inte om jag hittar något jag vill ha (är lite kräsen). Nya kuddar och så något fint att ställa på byrån som matchar :)
För mig är påskpyntet lika mycket ett vårpynt! Har såklart några kycklingar, påskägg, och lite annat som ska fram, men mest älskar jag att byta ut allt rött mot ljusa härliga pasteller och så chockrosa då =)
Har ganska nyss flyttat från en lägenhet på 40 kvm till ett hus på 200 kvm så det blir inte påsk i alla rum, men nedervåningen vore trevligt om den kändes påskig. Höll på att glömma godiset!!! En eller flera små skålar med färggranna ägg blir det också såklart=)