X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Alltså, tanken har aldrig varit att dom skulle ha en valp. Om det blev 1 skulle mitt ex ha den blev det två skulle han ha en jag en blev det 3 så skulle han ha en jag en och min syster en blev det fler än tre så hade vi flera bekanta som ville köpa så att dom skulle ha en har aldrig varit på tapeten. Hade dom sagt att dom ville det så hade jag itne gått med på det, dom skulle ju naturligtvis vara snälla mot den men dom har redan MÅNGA hundar inne i tätorten och ett hus på yyp 80kvadrat därför tycker inte jag att dom ska ha en valp till där! Det hade jag tyckt även om jag inte ville ha den.Jag har upptäckt detta med att jag ska skriva på för att regga dom och det har jag absolut inte gjort, och det kan dom se sig om i månen efter att jag gör!Jag kan ju inte skriva allt här för jag känner mig lite nojjig att dom på något sätt ska se det men jag kan försäkra er om att alla är djurvänner och det handlar inte om att jag skulle vara oansvarig som lät dom para min hund, dom skulle ju inte ha någon valp liksom.
Jag tycker detta låter väldigt märkligt, du kan ju inte vara med och bestämma vad de skall göra med sina valpar som deras tik föder. Det har hanhundsägaren inget med att göra.
Du säger att du ångrar dig, det förstår jag för du hade behövt ringa och prata med SKK innan detta påbörjades, då hade de även berättat att det är tikägaren som skall stå för alla kostnader på valparna.
Jag antar att det är en dvärgras det handlar om efterssom ni kunde vara så säkra på att det skulle bli så få valpar?
Jag tycker ändå att du är oansvarig som lät din hund para deras när du inte ens tycker att de är kapabla till att ta hand om en valp.
Jag antar att de annars har ansvar för tiken och haft ansvar för förlossning och nu för att valparna skall må bra fram till leverans, det är ganska mycket jobb med.
Det visste du iallafall om.
Nåja jag har iallafall inga råd att ge, annat än att tala om för tikägaren att du vill ha betalt för hanen, och vägrar de
tror jag tyvärr inte du kan göra så mycket, detta baserar jag bara på tidigare erfarenhet av tvister kring liknande saker så Skk's svar kommer ju vara mera juridiskt korrekt och det du får luta dig på.