Nu har inte jag läst svaren alls utan bara TS!
Jag har själv 3 Chihuahuor , och jag AVSKYR folk som håller på och små pikar om mina "råttor" i koppel m.m..
Jag tycker inte överhuvudtaget att man ska kommentera andra djur överhuvudtaget , för i mina ögon är min hundar min älskade bästa vänner, och jag tar f*n illa upp om ngn säger ngt dumt om dom!
Som att dom inte ens är värdiga att kallas för hund m.m ...
Sen kan jag iof förstå att folk kan tycka att dom är lite mer bjäbbiga dom här "små" hundarna, men folk kan inte se anledningen till det heller,
Te.x. min Chihuahua hane på 4 år, har varit perfekt uppfostrad och varken skällt på andra hundar,människor,m.m. allt vad dom kan skälla på och morra mot, MEN
För någon månad sen när vi var ute och gick så kom det en rottweiler och gick till attack mot oss, och kommer det ngn som är 40 gånger större än en själv så är det klart att man blir rädd m.m sen dess har han inte gått förbi en enda hund utan att darra och morrat m.m.. det har inget med dålig uppfostran och göra...
Och han var även en sån här jätte glad hund mot främmande människor och barn m.m tills det bokstavligen SPRANG fram en unge i 8 års åldern och lyfte han utan att han va beredd och tappade honom rätt ner i backen, Tänk er själv att bli slängd i från ett våningshus liksom! Och sen dess har han börjat morra åt barn också! Och med all rätt numer, det är en grej jag inte tänker ta ur honom, för så länge han morrar och blir sur kommer inte folk fram och skrämmer honom, utan fortsätter ha sin uppfattning om "den ouppfostrade lilla råttan" så slipper min lilla hund bli skrämd nå mer!
Folk har verkligen ingen RESPEKT mot små hundarna, skulle folk ha det kanske dom skulle bete sig bättre m.m också, hundar förtjänar respekt, vare sig det är en GD Eller Chinese!
Nej, nu halkade jag i väg lite..
Men nu fick jag iaf förklara lite varför dom KAN vara "bjäbbiga" M.m ....