Ok, tack för era svar. Det är bara att jag fick helt bryt idag, men det gäller ju att sortera ut vad som är vad. Vad är min irritation för att sambon inte dammsuger eller sköter kattlådan eller kan anstränga sig att boka tid för att vaccinera katterna. Eller att det är katterna som är jobbig, de är snälla små rara djur och jag har testat allergibehandling men det har inte hjälpt. Att det skulle bli bättre är jag tveksam till, vi har haft katter länge och det blir bara värre. Sen så hade vi inte diskuterat det här med katterna så mycket, och min tanke var att vi skulle ha kvar gamla katten (nu 10 år) tills han inte hängde med längre, men en dag när jag kom hem från jobbet så fanns här helt plötsligt en katt till, en hittetkatt som hade följt med sambon hem när han varit ute och gått med barnvagnen. Suck vad säger man när det sitter en liten mager stackare här på stolen, att lämna till katthem kändes tveksamt, jag vet ju hur svårt de har att placera katter. Och det är ju dilemmat, vem vill ha en katt, det är inte lätt och det ansvar man har för katten gäller även att hitta ett bra nytt hem till dem om det blir aktuellt och hur vet man att katten verkligen får stanna där, men gamlingen är för gammal att omplaceras tycker jag.