X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Fast handlar inte just åsikter om vad man själv tycker, tror och tänker? Annars skulle jag snarare vilja kalla det för fakta. Jag tycker det är skillnad mot att ha fakta och att ha personliga åsikter. Mina personliga åsikter bygger mera på personlig erfarnhet och mera min egen "teori" utifrån mina kunskaper, erfarenheter - alltså mera på min känsla utifrån vad som kommer ifrån mig själv....
Ja, men jag kan ta ett exempel, tror jag. Såhär, om en person får höra ett brott där en invandrare är förövaren, och därmed bestämmer sig för att alla invandrare är idioter och därför tänker rösta på SD så tycker jag inte att den "förtjänat" sig fram till sin åsikt.
Om personen upprepade gånger hör om, råkar ut för, besväras av, blir utsatt, får höra om andra som blir utsatta av invandrare (även om det bara är hörsägen) och då blir smått främlingsfientlig och börjar sympatisera något mer med SD-politik, så har den personen ändå "förtjänat" åsikten "mer"...
Även om jag inte håller med om någon av åsikterna, liksom? Fattar du hur jag menar?