X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Peppa mig gärna med lite resultat, man blir gärna lite pessimistisk och tror inte att det funkar på just mig!!
Klart att det gör, dessutom kommer du bli friskare och må mycket bättre. Men kom ihåg att de första dagarna mår man inte alls bra, man kan få riktiga abstinensbesvär, bli illamående, få yrsel, huvudvärk, matthetskänsla, irritation, vallningar (varm o kall om vartannat) hjärtklappningar, trög mage (linfrön är ett bra tips att ha med i början)
Min goda vän började med LCHF för drygt en månad sedan. Hon upplevde för det första inga biverkningar de första dagarna. Hon RASADE ner i vikt, på mindre än en månad hade hon gått ned 10 kg. Nu hade hon mycket att ta av men hallååååå 10 kg!!! Hon mår så mycket bättre, psykiskt och fysiskt och fortsätter att gå ner i vikt.
Jag hoppade på LCHF tåget förra året på sommaren/hösten. I början var det problem med magen och så... men efter en vecka öppnades pärleportarna, halleluuuja!

Jag mådde så mycket bättre, hade så mycket mer energi och intitiativförmåga. Ville ut o röra på mig göra saker orkade med familjen mer. Det var som att putsa ett par smutsiga glasögon.
Jag gick ganska snabbt ned 7 kg...sedan tog det stopp.
För min del stannar det ju av när jag närmar mig målet... vid ungefär 5 kg kvar tar det stopp. Så jag står där och stampar lite. Är inte värst angelägen just nu, drar igång efter jul då jag ska ner men då blir det nog att ta till lite striktare metoder.
Jag saknar vissa saker det gör jag, men inte måendet som kom efter att jag ätit dem.
Hahaha.. jag inser att jag låter som en frälsningspredikant, men äh spela roll.