Annika123 skrev 2011-01-31 15:56:23 följande:
Anmäler mig, hoppas det går bra
Tränar kondition och testar mig fram som relativt ny på LCHF (kört GI tidigare). Är i rätt bra form, men vill må bättre samt minska lite i omfång. Jag har verkligen haft en berg-och-dalbana när det gäller blodsocker och mitt humör påverkas jättemkt. Ett enormt sötsug har jag försökt komma ifrån också.
Frukost:
Turkisk youghurt med lite kardemumma och några hallon, ägg & bacon, kaffe med grädde. Oj, vad mätt jag blir, får tvinga mig att äta lunch sen! Jag som alltid blir vrålhungrig direkt efter frukost.
Lunch:
Tex en halv kyckling med bearnaise och en tomat, eller köttfärsröra med champinjoner, tomat och bearnaise (ja jag älskar bearnaise;)
Kvällsmat:
Omelett och bacon, stekta champinjoner
Mellanmål blir det ibland, lite svårare har jag då att veta vad jag ska äta. Jag har också ibland kokt, kylt och stekt potatis i lite olivolja som snacks..det ska tydligen vara betydligt bättre än vanlig potatis, men frågan är om det är ok enligt LCHF, ngn som vet?
Älskar att baka så jag har precis malt lite valnötsmjöl och tänkte steka LCHF-pannkakor på det ikväll!
potatis är verkligen inte ok!
tycker också du äter mycket till frukost, ägg och bacon borde räcka tycker jag. för du vill väl gå ned i vikt?
tänk på att inte ösa på med mejeriprodukter i stora mängder, det drar ihop med kolhydrater i slutändan.
även nötmjöl är ok men det är inget man äter stora mängder av varje dag.
mellanmål hoppar man över i lchf, man ska vara så mätt att man inte behöver det