Hej!
Jag är en trebarnsmamma som har lyckats lägga på mig ca 26 kg övervikt under åren. Och nu är det dax att bli av med dem, men eftersom jag har ett så enormt sockerbehov (äter sött upp till 5-6 ggr per dag, varje dag!!) så har jag förstått att LCHF är bästa kosten för mig eftersom man bli av med sockerbehov och ständigt hunger. Och självklart vill jag få bättre hälsa då vi har mycket diabetes och högt blodtryck i släkten.
Jag har läst en massa massa på internet om LCHF men behöver fortfarande lite hjälp och undrar om det finns någon som kan svara på mina frågor.
Hur fungerar det med grädde, ost, smör, kan jag äta dem under den första fasen? Mascarpone? är det något jag kan äta? och jag hittade recept på oopsie bröd på
kostdoktorn.se, är det något som man kan äta varje dag, t.ex till frukost med ägg och smör eller till mellanmål.
är JÄTTE tacksam för ALLA tips!!
Idag åt jag tre kokta ägg till
frukost med bregott och kaffe med grädde i stället för mjölk.
till
mellanmål en liten skål turkisk youghurt. Till
Lunch ska jag äta kyckling rullader med färskost och basilika, som jag har först stekt i bregtt och sen kokat i grädde. till det blir det broccoli vid sidan om. till
middag blir det nog samma som luch. Blir jag hungrig efter det så tänkte jag äta turkiskt youghurt (jag vet att jag blir hungrig eftersom jag är ständigt hungrig annars, kan nog bero på all socker som jag stoppar i mig)
snälla berätta för mig och jag gör något fel! Om det jag äter kommer att så småningom få mig att tappa vikt och bli mer hälsosam eller om jag kanske äter för mycket grädde. mm.
är tacksam för svar!