Min son har en flickvän. Jag känner henne inte så väl, men hon är urgullig det lilla jag sett. Nästa lördag skall hon och jag tillbringa kvällen ihop eftersom sonen skall på firmafest, och hon är ensam i stan. Hon bor normalt inte hos honom eftersom hon kommer från en annan stad, men hon är här på besök ett par veckor och Thomas vill inte att hon skall behöva sitta ensam i hans lägenhet en hel lördagkväll. För övrigt så är hon 23 år om det kan hjälpa.
Vad skall jag hitta på? Laga mat tillsammans inser jag ju. Mat måste vi ha. Men sen då? Jag behöver friska förslag som gör att jag kan lära känna den här blyga rara tjejen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 21:38:50:
Lördagkvällen kom och likaså Therese. Det blev middag, och lite TV. En massa prat, mer tv, glögg och pepparkakor. Vi tänkte spela spel, men kikade på Sing a Long istället. Först klockan 24.00 kände vi att det var nog dags för sängen. Och då hade grabben kommit hem, så hon gick hem till hans lägenhet.
En sak är klar. En trevligare och rarare svärdotter har jag svårt att tänka mig. Sen att hon är vacker att se på, gynnar ju min käre son också