Clobberella skrev 2010-08-26 10:50:54 följande:
jådåsåatt skrev 2010-08-26 10:46:06 följande:
Det är EN person i tråden som säger att hon skulle avslutat vänskapen. Det är TRE personer som röstat på alternativet.
INGEN av dem har påstått att de skulle slänga ut personen direkt utan att lyssna på några argument.
Ändå skriver du att det är så härligt att se hur fort "folk" dömer andra och påstår att "folk" inte pallar lyssna på anras argument för att det är lättast så.
Så ja, du dömer själv fort utan att ha underlag för det. Eller vem var "folket" du pratade om?
Frågan lyder: Du får veta att din vän ska rösta på SD, avslutar du vänskapen då?
De som svarar ja avslutar alltså vänskapen enbart baserat på vad personen röstar på och oberoende av varför.
Det är också många som skriver att folk som röstar på SD är mindre intelligenta, att den typern av människor knappast finns i ens bekanstkapskrets osv. Också oberoende av vilka argument som kan finnas bakom röstandet.
Jag var en av dom som skrev att dom antagligen är mindre intelligenta för det tror jag oftast är fallet, eller att dom helt enkelt inte är så upplysta.
Jag tror och skrev också att det kan finnas faktorer bakom att man röstar på sd, som att man ser många utlänningar begå brott tex.
Är man välinformerad eller intelligent så vet man ju att det finns faktorer bakom att vissa grupper av utlänningar begår brott.
Sen kan det ju helt enkelt vara så att man bara röstar på sd för att man vill få till en förändring i invandringspolitiken.
Men oftast känns sd folket inte så pålästa, det har jag upplevt båda på fl och irl.