meic skrev 2009-09-14 21:26:50 följande:
En infektion beter sig ofta likadant ja, men de som har plasten för länge får inte alltid infektioner med huden "luckras upp" och gadden blir dålig. Tänk att du ligger i ett badkar för länge, lite samma effekt.Snälla, Googla på skötselråd så ska du se att i princip ALLA tatuerare har detta som skötselråd. Du får ha platsen på ett år om du vill, men det är vedertaget att sköta det på detta sätt som jag rekommenderar. Vad är du ute efter?
Har googlat:
www.alternativeart.se/efter.htm - läs sista stycket
www.gaddad.se/forum/thread/2900/
Direkt ifrån en ett tatueringsforum där det är fler som talar för våtläkning än emot och många av dem är tatuerare.
Jag skulle kunna klistra in fler länkar där rätt många skrivit i sina skötselråd att första plasten bör sitta kvar i minst 6 timmar, att man ska fortsätta hålla tatueringen inplastad (med luftning, tvättning och plastbyte) samt att den ska plastas in nattetid.
Men det känns lite fånigt att sitta och klistra in länkar för det är något vi båda kan göra för att stödja vårt eget.
Javisst är din rekommendation den allmänt vedertagna (och det är inget jag ifrågasatt överhuvudtaget), men det förhindrar väl inte att det inte kan dyka upp andra sätt som i vissa avseenden fungerar riktigt bra om det görs rätt.
Vad jag är ute efter, tja, utnyttja forumet för det det är gjort för.
Nämligen att diskutera och argumentera. Inget annat.