Hej! Nån som vet om det är vanligt med "hoppande" TSH-värde?
Kort om min bakgrund: Jag fick Levaxin 2006 därför att jag försökt bli gravid 1,5 år utan att lyckas. Mitt TSH-värde var då 3,85. Jag hann bara äta Levaxin 3 veckor innan jag blev gravid och åt sen Levaxin hela graviditeten men kunde sluta strax efter förlossningen. 2008 började jag äta Levaxin igen eftersom jag ville bli gravid igen, låg då på 5,85 i TSH men kom ner till 2,0. Jag födde min dotter i maj 2009 och slutade då äta levaxin därför att tabletterna tog slut och min läkare hade slutat. När jag i oktober/november nån gång började må dåligt gick jag och kollade och hade då 8 i TSH, men T3 och T4 var normala. Min läkare ville att jag skulle avvakta 6 veckor utan medicin och se vart värdena tog vägen och vid nästa provtagning var värdena normala igen. Jag har nu mått riktigt bra i några veckor, men har senaste dagarna börjat få tillbaka alla symtom igen, så jag är säker på att proverna jag tog idag kommer att visa att TSH är förhöjt igen.
Om någon orkat läsa så här långt... är det vanligt att TSH hoppar upp och sen går tillbaka utan medicin och sen blir förhöjt igen?