Hej. Med mitt första barn så hade jag lite höga värden men ingen åtgärd sattes in. Min son föddes och vägde nästan 5 kg. jag är en liten en på 1,56 och detta var väldigt tungt. Jag själv tänkte inte så mkt på det då jag hade andra graviditetsbesvär... jag fick nr 2, även då hade jag problem med föreliggande moderkaka och inget jag tänkte på. Jag var givetvis trött och allt det där... 6 månader efter mitt andra barn började jag få värk i kroppen, bröstsmärtor...runt bröstkorgen. sökte läkare men det var nog bara en "inflammation". Jag har nu under åren varit extremt trött. Vaknat på morgonen och en timme senare längtar jag bara att få gå och lägga mig. Jag glömmer, hör inte vad folk säger till mig...koncentrationssvårgheter. Jag har gick upp 12 kg på ett par månader och kämpar med att gå ner. Jag har fått sämre syn och ser dåligt trots nya linser och glasögon. Är alltid röd och torr i ögonen. Ett tag var jag väldigt yr. Jag har börjat bli llite "gråtig" på dagtid, vill bara gråta...fast jag är inte ledsen. Jag får ångestattacker på natten. Vaknar och tror att jag inte ska få luft. Jag har väldigt ont i mina "trampdyner" speciellt högra foten. Kan bara numera gå med platta skor. Jag känner mig svullen i kroppen och min mage har en tendens att se "gravid" ut.Jag svettas oerhört mkt och har gjort detta flera år och kan bara bära svarta kläder för det inte ska synas.
Jag bestämde mig för att äntligen gå till läkare och fick mina provsvar idag. Mitt TSH ligger på 3,9. Hon sa att riktlinjen är max 3,5 men tyckte inte jag behövde ngt. Jag ligger på 160 på mitt B12 prov vilket var i "gråzon" och ska få tabletter för detta.
Hör till att vi planerar ett tredje barn. Som jag förstår har jag ett för högt TSH då.
Känner mig ännu en gång inte trodd. Hon undrade om jag varit hos psykolog tidigare.
Har ni något råd till mig?