I går ringde Linneas sköterska, Linnea ska göra gastroskopi och coloskopi nästa onsdag... Tanken var att hon skulle göra det efter sommaren, men just nu hade de "dåligt" med pat och tänkte ta henne redan nu...
Linnea har hundratals gånger meddelat att hon aldrig mer tänker dricka Laxabon och det sa jag till hennes sköterska i går och frågade om Phosforal kunde vara något istället... Jag har för mig att det var 12-års gräns på det, men Linnea fyllde ju 12 år i december... Men nu var det så att Phosforal kunde ge bilder av tarmen som såg ut som små sår, men som inte var det, vilket förståss kunde vilseleda enormt, så Linneas doktor ville inte använda det. Däremot fanns det några tabletter som man kunde ta istället för Laxabonet, jag kommer inte ihåg vad de hette. I så fall skulle hon börja ta dem redan på måndagen och sedan på tisdagen. Undra om hon kan vara i skolan på måndagen och tisdagen då??
Jag tänker i alla fall vänta med att prata med Linnea tills vi vet om hon slipper Laxabonet...
//Anna, Linneas mamma