Ok. Men jag skulle vilja kalla det svamp eller matallergi, för det är vad jag tror det är, och att det är därför immunförsvaret angriper tarmen.
Det som jag mest har märkt är att magen inte tål Kolhydrater, socker är inte bra! det var mest det jag märkte som jag blev dålig av. msmalin har du provat att ta bort Kolhydrater???
sen kommer sojaprodukter, vitt bröd, för mycket fibrer, gluten, svamp, qorn ( vegetariska produkter) jag har varit vegetarian i 19 år och för 8 år sedan började jag med mycket sojaprodukter och qorn och färdiglagad mat och kryddor med smakförstärkare och glutamat.
jag har haft 4 graviditeter på 4,5 år så det är tätt och tar också på tarmen och näringsmässigt har jag ätit dåligt.
jag har även haft klostridium pga. antibiotika, och detta gjorde ju det hela sämre....
jag har märkt STOR förbättring av probiotika kapslar, och även vita Biosa, de står emot alla skadliga bakterier i tarmen
visst är det skönt att vara symtomfri och inte ha någon inflammation i tarmen , så länge man sköter om sin kost. Det är inte bra att gå med inflammation i tarmen, finns risk för cancer osv...