Ja, jag har aldrig haft en fungerande sömn och har dessutom väldigt stort sömnbehov. Helst hade jag velat sova 10h/natt, men vem kan/hinner det?
Har alltid haft svårt att somna (även om jag varit så trött att jag håller på att trilla ihop), men på senare år har det övergått till att jag vaknar på natten och tidigt på morgonen. Vaknar ideligen och har då svårt att somna om; ofta går det inte utan jag får helt enkelt gå upp efter 3-5 timmars sömn. Blir helt groggy och har svårt att klara jobb och annat då. Nu har jag äntligen fått hjälp och tar theralendroppar på kvällarna. Tar bara en ytterst liten dos (annars blir jag bakis dagen efter), men det räcker för att jag åtminstone skall kunna somna om efter ett tag. Somnar lättare på kvällen, men vaknar ändå ideligen under natten.
Den störda sömnen har blivit något så centralt i livet och har tagit mycket utrymme även vaken tid. Allt kretsar kring sömn och oro för att inte sova etc etc. Försöker träna etc etc och har testat olika KBTtekniker för att slappna av och somna om, men inget har hjälpt innan. Hemskt att behöva ta medicin för att få sova ju.
Sover dessutom med öronproppar och ögonmask, annars är det helt kört.