svenThorsten: vart bor du? kanske kan hitta en speciallist i närheten, så du kan sluta att bli omkringkastad mellan olika läkare.
Själv har jag en SÅ bra läkare på VC. hon hade tänkt på mig dagen innan jag va där (i onsdags) och undrat hur jag mådde, så helt plötsligt skulle jag till henne ;) hon klämde och kände och frågade en massa. Hon tycker att "jag" är jätte intressant och jag ska lära henne ALLT om mig

Jag fick utskrivet nopraxol (som voltaren), långtidsverkande alvedon + tromadol (morfin preparat) dessa sista ska BARA tas vid BEHOV! japp, jag tänker inte bli beroende av morfin!
Jag skulle höra av mig om det inte fungerade, då skulle hon skriva ut annat!
Hon skulle oxå börja leta runt i halland, och trycka på lite, då det inte finns NÅGON läkare i halland som kan EDS, vilket hon tycker är skammligt!
Sen va jag på ortopedtekniska i fredags. de ska gjuta sulor till mina skor + att jag fick en mjuk nackkrage jag ska ha om jag t.ex. kör bil lite längre. eller vid DEN typen av huvudvärk, när jag känner att den kommer just för att huvudet är "för tugnt".
Efter OT så va jag åter på VC för att träffa arbetsterapeuten, för att få handledsskydd. Tyvärr hade de tagit slut, de som hon tänkte att jag skulle testa, men jag fick ett par korta än så länge. Men hon skulle få hem de andra inom några dagar. jag ville först inte tagit de korta, då jag tycker det va lite onödigt, men hon menade på att jag skulle ändå inte betala för några av dem, så det gick SÅ bra

hon hade inte heller haft någon med EDS innan, så hon är lika nyfiken som läkaren!
Å i förbifarten nämner hon att det är 40 graders tvätt på dem. Jaha, va bra, då kan jag ha dem i trädgården. Då lyser hon upp och säger : har du ont i fingrarna med? är du mycket i trädgården?
Ja och Ja. Då hämtar hon ett par special vantar för reumatiker som jag ska testa. jag fick LOVA att berätta för henne om hur de kändes efteråt, då hon aldrig lämnat ut dem till någon
Så bra har jag det!