X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Visst är det lite synd att det är så svårt för nya bloggar att komma fram. Alternativet till att göra så här är antingen ditt förslag eller att man väljer enbart mindre, okända bloggar. Problemet är att det är otroligt mycket färre som då är intresserade av tävlingen.
För bloggande handlar om mycket mer än bara att skriva bra. Det handlar om val av ämnen, hur man underhåller relationen med sina läsare, hur man knyter vid till andra bloggar och hur man framställer sin bloggpersonlighet. Och jag antar att den här omröstningen handlar om vem som lyckats bäst med detta hos FLs medlemmar.
Ja och nej. Bloggande handlar om mer än att skriva bra, men i vissa fall handlar det om att man är släkt med rätt person, ligger med rätt person, eller är bra på något helt annat än att blogga och få besök för att folk av någon anledning bryr sig om vad en kändis äter, eller var. (Fast jag tror ingen här är en stor bloggare på grund av det. Eller jo, jag hoppas alla ligger med rätt person då och då.)
Sedan är det ju väldigt olika vad man tycker är en bra blogg. För mig är en bra blogg en blogg som jag skulle läst oavsett vad bloggaren heter. Inte för att jag nu påstår att du sagt motsatsen, men det var det jag syftade på i mitt inlägg.
Dock tolkar jag inte beskrivningens "FLs bästa bloggare" såsom att det skulle vara den blogg som var bästa på att underhålla relationen med FL's medlemmar som borde vinna. I så fall borde jag hamnat längre ner. Jag har inte så mycket kontakt med mina läsare på FL.