Läser ofta en väldigt mysig blogg. Bloggerskan delar generöst med sig av sitt liv, mycket, god mat, inredning, shopping ,inredning - Helt i min smak, men en sak ställer mig liiite undrande. Hur kan en föräladraledig (som tidigare var arbetslös (innan andra barnet kom) med en man som som har "knegarjobb" ha råd med massvis med märkeskläder, (Odd Molly),
restaurangbesök/hämtmat flera ggr i veckan, nätshoppa eller gå på stan och shoppa flera ggr i veckan , samt åka på spontant tumanhand-resor med ÄNNU mer shopping, restaurang m.m?????
Lägg då till deras helgmysmat, som hon ofta lägger upp bilder, det är oxfilé, färska skaldjur, m.m var och varannan helg. De bor i ett nybyggt hus so mde lagt ner massor av pengar på inredning (och det är INTE enbart IKEA!)
Det jag frågar mig är hur denna familj KAN har råd med allt detta, när bara en jobbar och den andre är föräldraledig, när jag var föräldraledig fick jag tänka igenom varje pryl jag ville shoppa.
Jag är inte avundsjuk på nåt vis, för jag tycker dom överkonsumerar och det inte finns nåt normalt i detta, jag bara ställer mig frågan hur den finansierar allt detta på en lön och en föräldrapenning????