X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
det var faktist i dubai där man är mer "öppen för västerlänska seder. kanske mannen i denna artikel borde ha lsät på innan han åkte dit. för man kabn ju trots allt inte komma oallmänbilldad och man borde ju ta reda på fakta innan.
Men MÅSTE man ta i hand i SVerige? Är det NÖDVÄNDIGT? För under alla mina 28 år i Sverige så har jag aldrig blivit tvingad att ta i hand. Jag var på anställningsintervju i november INNAN jag hade tagit svinis sprutan, jag sade helt enkelt att jag inte ville ta i hand pga smittorisken, det var helt accepterat och alldles förståligt. Så vad är skillnaden? JO, att hans anledning är fan så mycket bättre än min.
Måste man äta gris?
DUbai? Saudi är ett av de mest troende muslimska länderna, det märks att du inte läst på. Skriv SAUDI då inte arabländerna.
Exempel;
”Tänk på att inte servera griskött, och om du planerar att bjuda på alkohol bör du fråga innan. Ofta bör kvinnorna sitta i ett separat rum och äta, men fråga innan. Dessutom bör man alltid ha med sig ett visitkort, titlar är viktiga, och vara påläst om landets kultur och seder. Att alltid klä sig med hela skor och dräkt eller kostym är en självklarhet i Dubai”, säger Lena Skogström, turistchef och handelsattaché för Dubai i Norden.