X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Har du några exempel på när det där har hänt? Som det har förklarats förut i de här diskussionerna så är inte det ett stort problem, dels för att det inte är många som bär burka och dels för att det oftast kan lösas lätt. Man går helt enkelt åt sidan med en kvinnlig personal och legitimerar sig, tar på sig burkan och går ut och gör sitt ärende. Finns det ingen kvinnlig personal eller personalen inte har tid så återkommer man, förslagsvis efter avtalad tid så att det garanterat finns någon där. Jag har själv varit med om det, det löstes precis som det beskrivs ovan.I polisfallet så hoppas man att det finns en kvinna där, annars så får man helt enkelt visa sig för män.
i mitt yrkesutövande händer det ständigt.
även då jag skev högskoleprovet vägrade två individer att legitimera sig och avvisades under protest ur lokalen.
jag som svensk emdborgare får inte gå in på handelsbanken med ett skriftligt papper från "någon" att jag utövar en religon och vill inte visa mitt ansikte.
fast jag förstår att det finns båda sorterna som accepterar våra regler och dom som inte gör det.
jag har tyvärr mest råkat ut för den senare.
spec då man som kvinna i sitt yrkesutövande inte anses som aktoritär (behöver inte lyssna på dig för att du är kvinna)
vilken religon vi pratar om behöver knappast nömnas