X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
"En av dessa var en 6 årig flicka. Röster höjdes mot detta men på frågan om det är fel att peka ut en en 6 årig flicka som odemkratisk svarar Stefan Olsson, ordförande i Landskrona för Sverigedeomkraterna, så här:
- Nej, det är för att visa hur barn i vissa kulturer fostras att göra uppror mot oliktänkande och sätta sig emot samhället från första början, menar han."
Det är ovanstående jag frågade om. Inte om hur demonstrationen gick till. Vi får försöka hålla dessa frågor åtskiljda. Starta gärna en egen tråd där vi diskuterar just demonstrationen i sig.
Eh? Jag diskuterar ju frågan - jag anser att det inte är att hänga ut nån. Hur begränsad ska diskussionsfrågan vara, ska vi alltså enbart byta likvärdiga meningar med varann om att det är fel att SD hänger ut en sexåring?
Du breddade diskussionen med att inkludera dina åsikter om demonstrationen. Vad jag har i TS är ett uttalande av SDs ordförande i Landskrona Stefan Olsson gällande att en specifik bild visats på SDs blogg av en 6 årig flicka som han, på frågan om det är fel att göra så, säger följande:
-
Nej, det är för att visa hur barn i vissa kulturer fostras att göra uppror mot oliktänkande och sätta sig emot samhället från första början, menar han."
Vad tycker ni? Stämmer det Stefan Olsson och Sverigedemokraterna säger? Eller har ni en annan åsikt än Stefan Olsson och Sverigedemokraterna?
Det är alltså ovanstående som skall diskuteras och bemötas. Så ja, vi avgränsar detta och inkluderar inte diskussion kring själva demonstrationen som inte är föremålet för den här tråden. Däremot ser jag fram emot att du eller någon annan drar igång en tråd om demonstrationen. Jag deltar mer än gärna där. Men vi måste ju avgränsa eller hur? Annars spretar det för mycket.