X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jag tror det stämmer, men jag tycker inte det är fel att göra uppror mot oliktänkande, för det gör ju SD själva :D
Menade inte S.O. istället: "De fostras att hindra oliktänkande från att uttrycka sin åsikt" eller?
Inom vilka kulturer som helst finns det människor som inte tolererar oliktänkande. Här i Sverige har vi ju SD. Det finns extremare grupper som t.ex. ND som är totalt emot demokrati. Betyder det att SD och särskilt ND ska representera den svenska befolkningen och att det är de som ska sätta mallen för den svenska kulturen? Att svenskarna är nazister och odemokratiska? Stämmer detta?
Nja, att SD inte tolerar oliktänkande kan jag inte hålla med om, de tänker ju väldigt olika mot vad de etablerade riksdagspartierna tänker. Det är väldigt oliktänkande att vilja begränsa invandringen, så där håller jag inte med dig.
Om de ska representera den svenska befolkningen? Det ser vi väl i valet.
Är svenskarna nazister och odemokratiska? Nej, jag vill inte påstå att den lilla flickan på bilden är nazist bara för att hon ägnar sig åt odemokratiska aktiviteter (om vi nu anser att störa ett tal är odemokratiskt vill säga). Tycker du att hon är det? Eller vad pratar du om för svenskar? SDs väljare :o?