Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Samhälle
  • Anonyma diskussioner
  • Min flickvän tar inte hänsyn till mig.
Anonyma diskussioner - Samhälle
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Anonyma diskussioner
Samhälle
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Min flickvän tar inte hänsyn till mig.

Sön 16 sep 2012 09:48 Läst 29051 gånger Totalt 213 svar
    Anonym (Plastpappa)
    Visa endast
    Jag har varit tillsammans med världens underbaraste tjej i snart två månader. Vi har träffats lite längre än så och känt varandra i många år. När jag fick henne var det som en dröm som gick i uppfyllelse då hon är fruktansvärt vacker och underbar medans jag är det raka motsatta. Vi har haft det bra de senaste månaderna tycker jag. Jag trivs med henne.

Hon har en son från ett tidigare förhållande, han är cirka 1,5 år. Han har tidigare inte träffat sin Pappa efter deras separation men de senaste veckorna har de fått kontakt igen och min flickvän har öppnat upp sitt hem för Papppan enligt min mening. Han har varit där ungefär två gånger varje vecka de senaste tre veckorna och bara inte gjort någonting alls. Han har kommit runt 14 på dagen och stannat två - tre timmar efter läggdags för pojken för att, enligt min flickvän, bara pratat om allt och allt som hänt och druckit kaffe. Men det var inte detta jag skulle skriva om, utan något annat. Jag vill dock påpeka att jag har accepterat detta fullt ut och respekterat hennes önskan om att hon vill ha Pappan i sonens liv.

Vi är båda 24 år och vi bor båda två hemma, än om våra situationer är olika. Hon bor i en 5:a med sina föräldrar efter separationen och söker aktivit lägenhet, hon studerar sedan i Augusti. Jag bor med en av mina föräldrar i en liten lägenhet och försörjer mig via SOC.

För lite mer än en vecka sedan fick vi reda på att min flickvän blev gravid. Detta trots att hon har en spiral insatt och just därför blev hennes reaktion stark. Hon blev ledsen men sa sig vara säker på att hon ville göra abort. Detta för att enligt henne vi båda saknar arbete, för att hon är uppe i studier, för att hon anser att min ekonomi är för dålig, för att hon tycker att hennes son är för liten för ett syskon och för att vi båda bor hemma. Jag anser att hon inte tar hänsyn till mig i allt detta.

För det första, så har hon mått väldigt illa den senaste veckan att hon varit helt sängliggandes och jag har inte fått träffa henne. Jag har erbjudit henne att komma och ta hand om henne men hon har sagt att hon inte vill eftersom att hon mår dåligt. Men hennes son Pappa har varit där, visserligen bara för att lämna deras son som han fått hämta på dagis för att hon inte kunnat. Men varför fick han göra det och inte jag?

För det andra, så saknar vi arbete båda två. Det har hon rätt i. Jag har erbjudit mig att vara Pappaledig medans hon studerar så får jag ersättning för det men det vill hon inte. Hon menar att hon vill vara mammaledig och vill ha tid för sin bebis, något hon inte hade haft nu eller haft möjlighet till. Dessutom så ska jag få praktik från SOC nu vilken vecka som och jag vet att jag kommer få jobb där sen då jag är lättlärd av mig. Jag har hyresskulder på en lägenhet jag stod på för 2 år sedan och hon påpekar även det, att det är något jag borde bli av med samt andra betalningsanmärkningar jag samlat på mig. Dem är inte höga utan jag har ca 160.000 kr och det är snabbt avbetalt om jag får ett jobb men hon säger att jag måste vara realistisk och inse att jag kanske inte blir anställd.

För det tredje, så bor vi båda hemma. Hon bor i en stor stad med bostadskris och vill bo kvar där och söker aktivit lägenhet, hon har ca 1,5 år kvar i den kommunala bostadskön och planerar att bo kvar hemma tills dess. Jag anser att om man verkligen vill, så kan man lösa allt. Jag bor i en mindre stad utanför hennes och här får man lätt lägenheter om man är grön från Kronofogden och har inkomst, vilket hon har. Hade hon flyttat hit här hade vi haft en bostad och vi hade kunnat leva tillsammans och starta en familj.

När jag argumenterar för henne så blir hon bara arg och säger åt mig att sluta vara så envis och trångsynt men jag tycker att hon borde ta hänsyn till mig och mina känslor också.

Och inte nog med det så hatar jag hennes bästa kompis. Hon stöttar hennes beslut i detta och håller med henne fullt ut. Bästa kompisen trodde jag likså också var min vän men nu har hon gått bakom ryggen på mig.

Hon har bokat in en abort om ca 2 veckor och jag kommer göra allt för att hon inte ska göra den. Jag måste försöka prata med henne på ett bra sätt. Kanske har någon ett förslag på vad jag kan säga??
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 15
    4. 16
    5. 17
    6. 18
    7. 19
    8. 20
    9. 21
    10. ›
    11. »
    1. Anonym
      Visa endast
      Ons 19 sep 2012 14:17
      Psychopath skrev 2012-09-19 11:40:15 följande:
      Ni gillar att återuppta argumentet att de bara varit tillsammans i 2 månader, det stod väl klart och tydligt att de känt varandra många ÅR innan det?

Jag hade bara känt min man 2 veckor innan vi gifte oss, blev gravid rätt så direkt och vi är fortfarande tillsammans med ytterligare 1 barn såhär 5 år senare.
      Hade inte heller de bästa förutsättningarna ekonomiskt då, däremot är det gott ställt nu, och det finns all tid i världen att ordna upp sin ekonomi.

TS är inte den enda i Sverige som har skulder, de flesta har skulder (lån) på miljonbelopp på hus och annan skit, men det räknas ju inte för det betalar man ju av varje månad... Jo tjena. Spela roll vad man kallar det, skuld som skuld. Och det har nog majoriteten som sitter här och moralpredikar för TS.

Barnet far inte illa av att föräldern får ekonomiskt stöd ett tag, det far inte illa av att föräldern har skulder, hur exakt påverkar detta levnadsstandarden för barnet? Jag är säker på att när väl TS tar sig ur sin ekonomiska sits och fått ett bra jobb så ordnar sig resten efter det. Vem som helst kan råka i ekonomiskt trubbel men det påverkar inte barnen såvida dom inte svälter. Och det gör man inte i Sverige! Ingen ursäkt för mord, alltså.
      Ja men det är ju DITT val. TS flickvän vill inte och då ska hon inte behöva.

2. Anonym
      Visa endast
      Ons 19 sep 2012 20:03
      Psychopath skrev 2012-09-19 11:40:15 följande:
      Ni gillar att återuppta argumentet att de bara varit tillsammans i 2 månader, det stod väl klart och tydligt att de känt varandra många ÅR innan det?

Jag hade bara känt min man 2 veckor innan vi gifte oss, blev gravid rätt så direkt och vi är fortfarande tillsammans med ytterligare 1 barn såhär 5 år senare.
      Hade inte heller de bästa förutsättningarna ekonomiskt då, däremot är det gott ställt nu, och det finns all tid i världen att ordna upp sin ekonomi.

TS är inte den enda i Sverige som har skulder, de flesta har skulder (lån) på miljonbelopp på hus och annan skit, men det räknas ju inte för det betalar man ju av varje månad... Jo tjena. Spela roll vad man kallar det, skuld som skuld. Och det har nog majoriteten som sitter här och moralpredikar för TS.

Barnet far inte illa av att föräldern får ekonomiskt stöd ett tag, det far inte illa av att föräldern har skulder, hur exakt påverkar detta levnadsstandarden för barnet? Jag är säker på att när väl TS tar sig ur sin ekonomiska sits och fått ett bra jobb så ordnar sig resten efter det. Vem som helst kan råka i ekonomiskt trubbel men det påverkar inte barnen såvida dom inte svälter. Och det gör man inte i Sverige! Ingen ursäkt för mord, alltså.
      Jag tycker ändå att det är stor skillnad på att ha lån och att ha hamnat hos kronofogden, men det kanske bara är min åsikt... Obestämd
    3. Anonym (Förstårflickvän)
      Visa endast
      Ons 19 sep 2012 22:13
      Jaha. Nu dyker alla abortmotståndare upp som vill neka abort i alla lägen. Jo, de kan man ju alltid ansluta sig till om man vill försvara sitt orimliga beteende.
    4. maaammaaa
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 09:47
      Ja ja jante men som man bäddar får man ligga. Skapar man ett ohumant klimat kan det slå tillbaka på en själv när man själv blir svag och sårbar. Jag gick förbi en isoleringsavdelning på bädden igårkväll dörren var uppe och jag hörde en gammal dam ropa och skrika av smärta i ett rum medan en sköterska mötte mig med känslokallt uttryckslöst ansikte. Jag hörde inte att hon ens talade lugnande med patienten. Nu vet jag ju inte vad det handlade om men den nära apatiska, kliniska min jag såg hos personalen som skötte patienterna på kommunal hälsovård var helt annan än det empatiska sätt som personalen på stans dyraste privatägda ålderdomshem med bäddavdelning. När pengarna och lönen styr beteendet kan det stundom bli orättvist. Vad har abort med ålderdomshem att göra kan man fråga sig. Djungelns lag kanske. Vill vi ha ett samhälle som utvecklas mot djungelns lag?
    5. En struts
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 10:14
      maaammaaa skrev 2012-09-20 09:47:42 följande:
      Ja ja jante men som man bäddar får man ligga. Skapar man ett ohumant klimat kan det slå tillbaka på en själv när man själv blir svag och sårbar. Jag gick förbi en isoleringsavdelning på bädden igårkväll dörren var uppe och jag hörde en gammal dam ropa och skrika av smärta i ett rum medan en sköterska mötte mig med känslokallt uttryckslöst ansikte. Jag hörde inte att hon ens talade lugnande med patienten. Nu vet jag ju inte vad det handlade om men den nära apatiska, kliniska min jag såg hos personalen som skötte patienterna på kommunal hälsovård var helt annan än det empatiska sätt som personalen på stans dyraste privatägda ålderdomshem med bäddavdelning. När pengarna och lönen styr beteendet kan det stundom bli orättvist. Vad har abort med ålderdomshem att göra kan man fråga sig. Djungelns lag kanske. Vill vi ha ett samhälle som utvecklas mot djungelns lag?
      Fullständigt obegripligt inlägg. Blir man så här flummig som rabiat abortmotståndare?
      Menar du att killen ts inte "ska straffas" med en abort för att han har betett sig som han gjort. Du menar att han möts av inhumanitet i så fall? Suck! Helt otroligt. Man häpnar över abortmotståndare som till varje pris ska hitta argument för att försvara alla situationer, till förmån för att det är fel att göra abort.
      Rabiat och inhumant skulle jag vilja säga.
    6. maaammaaa
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 11:48
      Inte är det TS som straffas det är snarare barnet som får lida för föräldrarnas ekonomiska situation bland annat. TS flickväns argument till aborten antar jag är delvis grundade på TS dåliga ekonomi och skulder. Vill vi ha ett samhälle där man kan anses för fattig för att ha barn när man är i fertil ålder? Klyftan fattig versus rik borde isåfall minskas. Det är klart att det är flickvännens val enligt lag men när valet styrs  av ekonomiska skäl är det inte så enkelt att välja. Läste häromdagen att Tysklands hemvårdsstöd delar Tyskland. Summan ligger på 100-150 Euro.
    7. Anonym
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 12:31
      maaammaaa skrev 2012-09-20 11:48:57 följande:
      Inte är det TS som straffas det är snarare barnet som får lida för föräldrarnas ekonomiska situation bland annat. TS flickväns argument till aborten antar jag är delvis grundade på TS dåliga ekonomi och skulder. Vill vi ha ett samhälle där man kan anses för fattig för att ha barn när man är i fertil ålder? Klyftan fattig versus rik borde isåfall minskas. Det är klart att det är flickvännens val enligt lag men när valet styrs  av ekonomiska skäl är det inte så enkelt att välja. Läste häromdagen att Tysklands hemvårdsstöd delar Tyskland. Summan ligger på 100-150 Euro.
      Valet gjorde hon redan då hon satte in spiralen. Väldigt tydligt tecken på vad man vill och inte vill då.
    8. katrinkanin
      Visa endast
      Ons 26 sep 2012 21:44
      Psychopath skrev 2012-09-18 03:34:03 följande:
      Hon behöver väl inte ta hand om det? TS sa att han kan ta hand om det ifall hon verkligen inte vill.
      Nä, det är inte humant att döda, det kan det aldrig vara, det är som om ni diskuterar det mest humana sättet att slakta på (det finns alltså inte).
      Ja, stackars barn, både detta och flera miljoner andra som får sina lemmar sönderplockade med en liten tång och sedan slängda i slasken. Fy fan, ni har ingen moral.

Ord. Hur man använder ord. För att få folk att tycka att det som görs inte är en abort utan något annat. En slakt är när man dödar ett djur för att äta det, detta är alltså inte en slakt. Och om du äter kött så är du FÖR slakt och tycker det är bra.

Ett foster får inte sina lemmar sönderplockade med tång, och ingenting slängs i slasken.

Läs på lite om vad ett foster är, läs på om när ett foster blir en bebis och varför ett foster innan vecka tolv inte har någon intelligens över huvudtaget och alltså inte kan känna, tänka eller lida som en människa- bara för att det möjligtvis kommer utvecklas till en bebis (om allt går som det ska vilket det långt från alltid gör) så betyder det inte att ett foster redan ÄR ett barn, lika lite som en spermie är en halv bebis. Tycker du synd om dessa stackars spermier som dör också. eller?

Och vad tycker du att man ska göra med ett aborterat foster då? Det är ju bara en liten blodklump, tycker du att man ska försöka lägga blodlkumpen i en liten ask/kista och hålla begravning? Ska vi ha samma drama vid missfall? Jag har fått två missfall, ett i vecka 4 och ett i vecka 8 - de hamnade i toaletten, menar du att jag skulle ha grävt upp de blodiga klumparna och försökt sy minikläder och hålla begravning?

Hur svårt kan det vara att förstå att ett foster inte är ett barn? Att det visserligen lever, men även flugor och fiskar och rosor lever - det är väl inte omoraliskt att släcka ett liv om det inte finns någon intelligens i livet och livet i sig inte har någon som helst relation med något annat i den här världen? Ingen som sörjer livet?
    9. Anonym (Man)
      Visa endast
      Fre 28 sep 2012 11:16
      The past is now skrev 2012-09-17 19:17:24 följande:
      Det är i kvinnan en graviditet sker och således hennes val att göra vad hon vill. Hon skyddade sig dessutom och vill uppenbarligen inte ha barn.

Sluta med dina privata åsikter om andra människors val! Det är ett embryo/foster..inte ett barn.    

Så det är ok att vägra sex i ett förhållande för att det är min kropp och mina spermier och jag vill inte riskera en graviditet. Vill se alla frustrerade tjejer då som kommer till familjeliv o klagar över att deras man inte vill ha sex.
    10. Myapocalypse
      Visa endast
      Fre 28 sep 2012 17:29
      Hur har det gått ts?
    11. Anonym
      Visa endast
      Fre 28 sep 2012 18:43
      Anonym (Man) skrev 2012-09-28 11:16:18 följande:

Så det är ok att vägra sex i ett förhållande för att det är min kropp och mina spermier och jag vill inte riskera en graviditet. Vill se alla frustrerade tjejer då som kommer till familjeliv o klagar över att deras man inte vill ha sex.
      Ja det är väl klart att det är! Vill inte din partner acceptera det får ni väl gå skilda vägar.
    12. Psychopath
      Visa endast
      Lör 6 okt 2012 17:47
      katrinkanin skrev 2012-09-26 21:44:33 följande:

Ord. Hur man använder ord. För att få folk att tycka att det som görs inte är en abort utan något annat. En slakt är när man dödar ett djur för att äta det, detta är alltså inte en slakt. Och om du äter kött så är du FÖR slakt och tycker det är bra.

Ett foster får inte sina lemmar sönderplockade med tång, och ingenting slängs i slasken.

Läs på lite om vad ett foster är, läs på om när ett foster blir en bebis och varför ett foster innan vecka tolv inte har någon intelligens över huvudtaget och alltså inte kan känna, tänka eller lida som en människa- bara för att det möjligtvis kommer utvecklas till en bebis (om allt går som det ska vilket det långt från alltid gör) så betyder det inte att ett foster redan ÄR ett barn, lika lite som en spermie är en halv bebis. Tycker du synd om dessa stackars spermier som dör också. eller?

Och vad tycker du att man ska göra med ett aborterat foster då? Det är ju bara en liten blodklump, tycker du att man ska försöka lägga blodlkumpen i en liten ask/kista och hålla begravning? Ska vi ha samma drama vid missfall? Jag har fått två missfall, ett i vecka 4 och ett i vecka 8 - de hamnade i toaletten, menar du att jag skulle ha grävt upp de blodiga klumparna och försökt sy minikläder och hålla begravning?

Hur svårt kan det vara att förstå att ett foster inte är ett barn? Att det visserligen lever, men även flugor och fiskar och rosor lever - det är väl inte omoraliskt att släcka ett liv om det inte finns någon intelligens i livet och livet i sig inte har någon som helst relation med något annat i den här världen? Ingen som sörjer livet?
      Du kanske borde läsa på lite från andra källor än från abortförespråkare? Cortex i hjärnan är utvecklat vid 8 veckor och alltså kan människan KÄNNA SMÄRTA eftersom det är den delen av hjärnan som hanterar smärta.

Jo, de blir sönderplockade med tångar (eller vad man nu vill kalla redskapen), har du ens sett en illustration av hur det går till? Är du dum?

Beorende på storlek så kan det antingen sugas ut helt (om det är under vecka 9) annars behöver lemmarna tas sönder först så att de får plats i "dammsugarens" munstycke.

Kolla gärna här www.youtube.com/watch?v=9vr8SzN3dzM
      Och sedan kan du ta och ge dina argument för att ovanstående video är felaktig när enbart vetenskapliga källor använts... 
    13. Psychopath
      Visa endast
      Lör 6 okt 2012 18:21
      För övrigt så är det så jävla löjligt att jämföra spermier med ett foster, det är lagligt att göra abort upp till 20+ veckor... Det är inget liv då heller va? Det har ju ingen intelligens.

Det finns mängder av förståndshandikappade med låg intelligens, de vet inte ens var de befinner sig,  antar det är OK att mörda dem också eftersom intelligensen avgör värdet?! Fan, lika bra att utrota alla som inte är vita också när ni ändå är igång med att bestämma vad som avgör en människas värde. Intelligens, hudfärg, språk, tro, whatever liksom. 
    1. «
    2. ‹
    3. 15
    4. 16
    5. 17
    6. 18
    7. 19
    8. 20
    9. 21
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Jultävlingar på Familjeliv
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Fråga mig vad du vill
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Visa tatueringar hos bm och på förlossningen
    • Tatuerade min son
    • Ben and Jerry's
    • Sjuk.. och min man tycker bara jag är jobbig. Är jämt arg och frustrerad på mig :-(
    • Skvallerpressen förstör vårt förhållande
    • Min tonåring vill inte konfirmera sig!
    • Hur ser familjerätten på detta? Blir galen snart!!
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Husmorstips
    • En fröjd för magen & gommen
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm