Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Samhälle
  • Fråga mig vad du vill
  • Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!
Fråga mig vad du vill - Samhälle
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Fråga mig vad du vill
Samhälle
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Tis 9 okt 2012 13:12 Läst 110588 gånger Totalt 818 svar
    Anonym (Barnmorskan.)
    Visa endast
    Som texten lyder. Jag svara på allt, utom frågor som involverar sekretess.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 15:54
    Nu försvinner jag lite från tråden. Ska på husvisning men jag kikar in ikväll. Fortsätt ställa era frågor;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 18:04
    Jag vill tillägga att jag svarar på frågor utifrån vad jag vet, kan och har erfarenhet av. Att ge helt konkreta svar går aldrig!!! Vill ni ha statistik så googla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 21:53
    Från och med kl 22 ikväll svarar jag inte på fler frågor. Ni får gå och lägga er så svarar jag mer imorgon. Vad skoj med alla era frågor ni fantastiska kvinnor;) All kärlek till er

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-10 13:09
    Det var någon som undrade om vi kör dragkamp under förlossningen, den sk Norska metoden och det gör vi hos oss. Min absoluta favorit för att få ner en liten bäbbe i förlossningskanalen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-10 21:20
    Jag vill framföra ett STORT TACK för alla era frågor och funderingar. Jag har endast delat med mig av min erfarenhet och kunskap. Man kan aldrig veta hur en förlossning ska börja eller sluta. Det samma gäller en graviditet...

Nästintill alla av er har varit positiva och det har varit en fin stämning här inne. Det har varit en fröjd att titta in och svara på era frågor så gott det går.

Men jag har också barn och familj och nu drar jag mig tillbaka. Kommer fortfarande svara på frågor men inte lika intensivt. Det för ont i mina fingrar av allt skrivande...
    Vem vet. Kanske ses vi på förlossningen eller BB. Lycka till ni fantastiska kvinnor.
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Hjälpsam (1) Intressant (2)
    1. «
    2. ‹
    3. 75
    4. 76
    5. 77
    6. 78
    7. 79
    8. 80
    9. 81
    10. ›
    11. »
    1. Anonym (Bm här med)
      Visa endast
      Lör 17 nov 2012 12:23
      Anonym skrev 2012-11-16 20:39:27 följande:
      Om det kommer in en fluga i förlossningssalen, hur farligt är det då? Måste ni slå ihjäl den fortast möjligt för att undvika smitta?
      Inte ett dugg farligt.
    2. Anonym (undrande)
      Visa endast
      Mån 19 nov 2012 16:50

Stämmer det att nästan ingen avstår från att BM tar hål på hinnorna om vatten inte gått?
       Har du själv assisterat vid en förlossning där vattnet aldrig gick? Segerhuva brukar man kanske säga, fast det jag menar är att HELA barnet är inne i säcken som får tas bort.
      Jag har fått 2 barn med det här!
      Jag kan inte hjälpa att undra om det har påverkat på något sätt. De 2 av barnen som föddes på det här sättet har autism, de andra barnen har inte det. Men jag hittar inget alls bevis på det, det kanske är en slump. Jag funderade på om de barn som föds såhär får mindre syre, vet du om det kan vara så?

3. Anonym (Bm här med)
      Visa endast
      Mån 19 nov 2012 18:54
      Anonym (undrande) skrev 2012-11-19 16:50:22 följande:

Stämmer det att nästan ingen avstår från att BM tar hål på hinnorna om vatten inte gått?
       Har du själv assisterat vid en förlossning där vattnet aldrig gick? Segerhuva brukar man kanske säga, fast det jag menar är att HELA barnet är inne i säcken som får tas bort.
      Jag har fått 2 barn med det här!
      Jag kan inte hjälpa att undra om det har påverkat på något sätt. De 2 av barnen som föddes på det här sättet har autism, de andra barnen har inte det. Men jag hittar inget alls bevis på det, det kanske är en slump. Jag funderade på om de barn som föds såhär får mindre syre, vet du om det kan vara så?

Nej, men ofta blir det att man tar hål på hinnorna i slutskedet för att man vill ha bättre övervakning på barnet med skalpelektrod, och då tar man hål på hinnorna. Att barnet föds i hela hinnor är inget som ger autism. Barnet har en minut på sig att börja andas spontant, och vid en minuts ålder sätter vi första Apgarpoängen. Är hinnorna hela, tar man hål på hinnorna när barnet kommer ut. Barnet har syretillförsel via navelsträngen fram till att moderkakan avgått, så det ger inte syrebrist. Har barnen varit fullgångna? 
      Jag har inte assisterat vid ngn förlossning där barnet kommit i segerhuva, men har varit med flera ggr att vattnet inte gått förrän kvinnan börjar krysta.  
    4. Anonym (undrande)
      Visa endast
      Mån 19 nov 2012 19:07
      Anonym (Bm här med) skrev 2012-11-19 18:54:01 följande:
      Nej, men ofta blir det att man tar hål på hinnorna i slutskedet för att man vill ha bättre övervakning på barnet med skalpelektrod, och då tar man hål på hinnorna. Att barnet föds i hela hinnor är inget som ger autism. Barnet har en minut på sig att börja andas spontant, och vid en minuts ålder sätter vi första Apgarpoängen. Är hinnorna hela, tar man hål på hinnorna när barnet kommer ut. Barnet har syretillförsel via navelsträngen fram till att moderkakan avgått, så det ger inte syrebrist. Har barnen varit fullgångna? 
      Jag har inte assisterat vid ngn förlossning där barnet kommit i segerhuva, men har varit med flera ggr att vattnet inte gått förrän kvinnan börjar krysta.  

Ja de har varit fullgångna. Första gången var på sjukhuset och andra var oassisterat på sjukhustoan. Så andra gången dröjde det. Det var garanterat minst 5 minuter som jag höll i barnet och jag kunde inte ta bort hinnorna själv såklart. Men jag hade läst att man har 10 minuter på sig innan det är någon risk, så jag behöll lugnet. Ville inte gärna vandra ut med barnet fast i moderkakan. Allt kom på en gång, kanske jag omedvetet drog i navelsträngen när jag fångade upp (det var stående). Det fanns ingen nödknapp eller nåt (mycket dåligt!) så jag stod och vänta på mannen som redan gått för att hämta hjälp. I journalen står det en andra Apgar siffra men inte den första.

Det senaste barnet har ju allvarligare problem med utvecklingen, autismen är en svårare form så man kan inte hjälpa att fundera. Under utredningen fick man ju skicka efter förlossningsjournalen så de kollar ju det, men vet inte riktigt vad de letar efter. 
    5. abuelita
      Visa endast
      Mån 19 nov 2012 20:03
      Anonym (Bm här med) skrev 2012-11-19 18:54:01 följande:
      1.  Nej, men ofta blir det att man tar hål på hinnorna i slutskedet för att man vill ha bättre övervakning på barnet med skalpelektrod, och då tar man hål på hinnorna. Att barnet föds i hela hinnor är inget som ger autism. Barnet har en minut på sig att börja andas spontant, och vid en minuts ålder sätter vi första Apgarpoängen. Är hinnorna hela, tar man hål på hinnorna när barnet kommer ut

2.  Barnet har syretillförsel via navelsträngen fram till att moderkakan avgått, så det ger inte syrebrist. Har barnen varit fullgångna? 

1. Har kvinnan/paret då fått chans att ge sitt godkännande till att en skalpelektrod skruvas in i hjässan på barnet  - informerat val alltså?   

2. Handen på hjärtat, hur ofta händer det att navelsträngen får vara intakt tills moderkakan avgått?     

6. Tina69
      Visa endast
      Tis 20 nov 2012 12:39
      Jag råkade ut för nåt riktigt konstigt igår kväll... Det var två och ett halvt dygn sen jag födde min dotter, en bra förlossning som gick perfekt. Efter flickan var född, kom moderkakan ut, precis som den skulle, och barnmorskan sa att den var hel och fin. Igår skulle jag gå på toaletten och göra nr 2, och när jag tryckte i, så kände jag hur en stor klump kom ut ur slidan. Jag avbröt vad jag gjorde och fiskade upp klumpen med toaborsten, och det såg ut som en moderkaka, fast kanske en tredjedel så stor. Den var grå- rosa svampig, med ett mörkrött kärlträd. Det luktade härsket kött. så jag slängde ner den direkt, och spolade. Kom på senare att jag kunde ju ha fotat den, men det kväljde mig så fruktansvärt! Såg dock ingen navelsträng, och det var absolut inte en klump med bara blodkoagel. Kan jag ha haft en extra moderkaka i mig?
    7. Omorfia
      Visa endast
      Tis 20 nov 2012 22:56
      Anonym skrev 2012-11-06 16:57:52 följande:
      Hej Barnmorskan!

Jag är precis i slutet av min graviditet, v 37. Jag har de senaste två veckorna fått en brännande smärta under höger bröst, vid revbenet. De senaste dagarna har smärtan spridit sig som ett skärp bak till skulderbaldet, smärtan är mer koncentrerad åt höger sida.Tidigare var det mer som en brännande obehagskänsla, men nu gör det riktigt ont. Kan även tilläga att jag har halsbränna. Har du någon aning om vad detta är, eller är det helt normalt? 

Jag hade samma problem de sista månaderna min senaste graviditet. Det bmev värre när jag satt och bättre när jag låg på sidan. Jag ägnade ganska mycket tid åt att ändra ställning alltså. Det försvann i samband med förlossningen.
    8. Omorfia
      Visa endast
      Tis 20 nov 2012 23:01
      Har läst några gånger i den här tråden att det är normalt att blöda i upp till tre månader efter förlossningen. Eftersom det är helt fel så hoppas jag att ni barnmorskor som figurerat här slutar att säga så.
      Det är normalt att ha avslag i upp till tre månader men det är inte synonymt med att blöda.
    9. Anonym (ida)
      Visa endast
      Ons 21 nov 2012 08:21
      Hej!

Fick missfall för 3 ½ v sedan. Har nu fått en blödning 4-5 dagar innan jag skulle haft mens, det var riktigt blod varje gång jag torkade mig med slem och kom jättelite på bindan. Varade bara en dag, är brunt idag. Hoppas vara gravid igen.
      Men är detta vanligt? Kan det vara så att jag är gravid igen eller vad är detta?
    10. Anonym (oxå BM)
      Visa endast
      Ons 21 nov 2012 23:08
      abuelita skrev 2012-11-19 20:03:36 följande:

1. Har kvinnan/paret då fått chans att ge sitt godkännande till att en skalpelektrod skruvas in i hjässan på barnet  - informerat val alltså?   

2. Handen på hjärtat, hur ofta händer det att navelsträngen får vara intakt tills moderkakan avgått?     

1. De flesta går med på skalpelektrod om man säger att det är för att kunna säkerställa att det är barnet man lyssnar på och inte mammans puls med yttre dopton, något som fått väldigt tragiska konsekvenser för ett par barn där jag jobbar. Skalpeletroden skruvas INTE in i hjässan, utan enbart i huden på huvudet.

2. Barnet avnavlas när navelsträngen slutat pulsera, och att vänta på moderkakan fyller då ingen funktion eftersom inget blod eller syre längre delas mellan mor och barn.

Ps du behöver inte sitta och länka till en massa sajter som du brukar. Spara dig det besväret ;) 
    11. abuelita
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 03:46
      Anonym (oxå BM) skrev 2012-11-21 23:08:57 följande:
      1. De flesta går med på skalpelektrod om man säger att det är för att kunna säkerställa att det är barnet man lyssnar på och inte mammans puls med yttre dopton, något som fått väldigt tragiska konsekvenser för ett par barn där jag jobbar. Skalpeletroden skruvas INTE in i hjässan, utan enbart i huden på huvudet.

2. Barnet avnavlas när navelsträngen slutat pulsera, och att vänta på moderkakan fyller då ingen funktion eftersom inget blod eller syre längre delas mellan mor och barn.

Ps du behöver inte sitta och länka till en massa sajter som du brukar. Spara dig det besväret ;) 

Jag brukar länka eftersom jag inte tycker man kan påstå vad som helst utan att kunna hänvisa till källa. I synnerhet viktigt när det gäller så här allvarliga saker.  

Att som superanonym i en superanonym tråd  påstå att man är barnmorska , betyder inte att man kan påstå vad som helst utan att behöva bevisa att det verkligen stämmer.

Jag är säker på att du vet lika väl som jag att låångt ifrån alla navelsträngar fått  pulsera färdigt innan de klampats.

Och hur ska föräldrar kunnna sätta sig in i vad skalpelektrod innebär om de inte fått infomation om det i god tid och själva kunnat söka efter fakta!            
    12. Anonym (hm)
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 09:19
      jag har ställt frågor här förr och frågar nu på nytt, nya frågor..

är gravid med mitt 3e barn.

är nu i v32+4, i söndags fick vi åka in till förlossningen på koll då jag hade enormt täta och kraftiga sammandragningar, vissa gjorde ONT, hade även mensvärk..
      väl där visar ctgn på sd varannan minut och de håller i sig i en minut!

däremot är tappen helt opåverkad och är HELA 5,2cm lång!!
      är det vanligt att den är så lång??

de här sammandragningarna fortsätter och jag fick bricanyltabl med mig hem, men mår fruktansvärt dåligt av dem..
      (blir kallsvettig, hjärtklappningar, yrsel, huvudvärk i flera timmar efteråt!)

hur stor är risken/chansen att bebisen kommer före BF med de här sammandragningarna?
      hur kan tappen påverkas i det långa loppet?

(hade såhär med 1a barnet också, och då var tappen 27mm när vi kom in, blev då inlagd över natten och dagen därpå var tappen 38mm, fick massor med bricanyl ska väl tilläggas)..

13. Blgebo
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 13:15
      Anonym (hm) skrev 2012-11-22 09:19:00 följande:
      jag har ställt frågor här förr och frågar nu på nytt, nya frågor..

är gravid med mitt 3e barn.

är nu i v32+4, i söndags fick vi åka in till förlossningen på koll då jag hade enormt täta och kraftiga sammandragningar, vissa gjorde ONT, hade även mensvärk..
      väl där visar ctgn på sd varannan minut och de håller i sig i en minut!

däremot är tappen helt opåverkad och är HELA 5,2cm lång!!
      är det vanligt att den är så lång??

de här sammandragningarna fortsätter och jag fick bricanyltabl med mig hem, men mår fruktansvärt dåligt av dem..
      (blir kallsvettig, hjärtklappningar, yrsel, huvudvärk i flera timmar efteråt!)

hur stor är risken/chansen att bebisen kommer före BF med de här sammandragningarna?
      hur kan tappen påverkas i det långa loppet?

(hade såhär med 1a barnet också, och då var tappen 27mm när vi kom in, blev då inlagd över natten och dagen därpå var tappen 38mm, fick massor med bricanyl ska väl tilläggas)..

har haft mycket sammandragningar med alla mina barn... Väntar nu nr fyra, har massor av sdr, även smärtsamma som sitter i länge. Är visserligen bara i v.29, men min tapp är 71mm lång...så den är ju ännu längre än din. Däremot kan jag inte svara på hur långa de kan vara...  
      Bara att konstatera att vi är olika...en del har knappt sammandragningar alls, och det påverkar tappen snabbt, andra verkar inte ha samma påverkan på tappen. Tappen och livmodern är två olika enheter, så den ena enheten kan arbeta utan att den andra gör det... 
    14. Anonym (hm)
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 13:21
      Blgebo skrev 2012-11-22 13:15:59 följande:
      har haft mycket sammandragningar med alla mina barn... Väntar nu nr fyra, har massor av sdr, även smärtsamma som sitter i länge. Är visserligen bara i v.29, men min tapp är 71mm lång...så den är ju ännu längre än din. Däremot kan jag inte svara på hur långa de kan vara...  
      Bara att konstatera att vi är olika...en del har knappt sammandragningar alls, och det påverkar tappen snabbt, andra verkar inte ha samma påverkan på tappen. Tappen och livmodern är två olika enheter, så den ena enheten kan arbeta utan att den andra gör det... 
      jo absolut! kanske skulle tillagt att jag födde min 2a tidigare (v36+) och hade liknande då med.... :) men ingen tapp mättes då...
    15. Anonym (ida)
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 14:52
      Är det vanlig att bli gravid direkt igen efter missfall utan mens emellan när man fått missfall v 8?
      Och om man blir det är det nåt att oroa sig för att slemhinnorna inte läkt eller så? 
    16. Anonym
      Visa endast
      Tors 22 nov 2012 20:41
      Hej!

Jag har en fråga angående om att ha analfissurer och förlossning. Jag har haft analfissurer under flertal år som jag besväras av, och som blöder då man gör nr 2 :( De blir bättre i perioder men finns liksom alltid där.

Nu är jag gravid och undrar om jag kan ha en vaginal förlossning med dessa, eller bör gå på kejsarsnitt för att undvika ytterligare skador där bak...

Tacksam för svar!

1. «
    2. ‹
    3. 75
    4. 76
    5. 77
    6. 78
    7. 79
    8. 80
    9. 81
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Jultävlingar på Familjeliv
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Fråga mig vad du vill
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Visa tatueringar hos bm och på förlossningen
    • Mitt tillstånd var också AKUT
    • Tatuerade min son
    • Ben and Jerry's
    • Min idiot till granne bygger altan...
    • Hur ser familjerätten på detta? Blir galen snart!!
    • Min tonåring vill inte konfirmera sig!
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Husmorstips
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • En fröjd för magen & gommen
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm