Anonym (stolt) skrev 2012-10-28 10:49:01 följande:
Nej jag tänker inte ge mitt barn LCHF när det blir större! kommer alltid ge hemmalagad mat, har alltid gjort hemmalagad mat. aldrig fuskat med halvfabrikat. tycker inte om tillsatser heller (suprise suprise).
och som sagt innan så är välling ett svenskt påhitt (kanske det är därför det är så få av oss svenskar här i världen ;)), skulle gärna se fler som ifrågasätter det istället för att att bara tycka att det är snabbt och lätt och bebis blir mätt (till vilken kostnad):
gröt innehåller fortfarande fytinsyra som binder järn och andra mineraler, visst kan man minska på det genom att lägga det i blöt, men det är fortfarande inte bra!
majs/ris nejtack till det också!
förstår att det sticker vissa i ögonen att jag inte tänker ta den lätta vägen med välling/gröt/napp. men jag är stolt (även fast många ifrågasätter min stolthet) att jag tar den svåra vägen. har alltid valt den svåra vägen (det är oftast den bästa vägen). jag tänker inte vara lat.
ja det är mitt första barn, men bara för att andra har vikit från sina principer betyder inte att jag kommer göra detsamma!
jag kommer att hålla borta godis & snacks och kommer inte äta det själv heller! för vad säger det om en när man nekar barnet när man själv sitter och glufsar i sig!
har en bekant som gav sitt barn choklad, tårta och kakor vid 9månaders ålder detta tycker jag är fan så mycket hemskare! och varför är det så viktigt att ha chips/godis/annat dåligt till fredagsmys/lördagsgodis? det är inte sunt! konstigt att inte fler ifrågasätter detta!
våga ifrågasätta vad det är för skit man sätter i sina barn!
Så att skippa välling och napp är att ta den svåra vägen? Eller att inte äta godis? Det gör dig stolt?
Flicka lilla, du har mycket att lära om livet med barn.