X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Inte någonstans. Om man tror det sitter i klädseln då har man nog fattat 0 vad jämställdhet är. Flera gånger har det tagits upp att ingen accepterar en tvångsituation. Utan just att bära kläder - för att man själv valt. Problemet är att du inte verkar förstå vad det betyder, när vi talar om muslimska kvinnors val. För att jag vill klä mig på det sätt som jag klär mig. Varför klär du dig som du gör?
Ja, precis. Flera gånger har jag talat om att det inte är ok att gå i burka eller niqab eller slöja av tvång. Så där är vi överens.
Men problemet är att du inte verkar förstå att det finns andra kvinnor i världen än du som inte har gjort det aktiva val som du har gjort.
Eller vill du inte förstå? Att din kära religion förknippas med tvång?
Dessutom står det inte uttryckligen i koranen att kvinnan ska täcka över sig FULLSTÄNDIGT. Möjligen kan man tolka det som står däri att kvinnan ska bära slöja.
Så hur kan det vara en muslimsk kvinnas val att bära burka eller niqab av religiösa skäl?
Det är ju inte ens ett religiöst påbud.
Jag klär mig utifrån min egen fria vilja utan att vara påverkad av någon religion eller något som det patriarkatet har tvingat på illiterata och från smhället isolerade kvinnor.
Min fråga om varför du valt att täcka dig handlade om vad det är i din tro som gör att du vill göra det.
Jag har redan fattat att du har valt det själv. Men varför?
En annan sak, som jag frågat dig om tidigare, varför tänker du på USA när du ser ett par jeans och vad är det du tänker?