Åååååh, skit också nu blev det ju bara fel fel fel!
Sambon kom hem idag från jobbet och meddelade att dom har STORA problem med att hitta folk för att täcka semestern och mitt eventuella sommarjobb hos svärmor blir ett litet problem. Dom pusslar med semestrar på sambons jobb och om jags ka jobba för svärmor måste vi anlita dom som barnvakt under deras semester - känns inte bra eftersom de hela semestern i fjol var barnvakt åt kusinerna (deras andra barnbarn).
Får så dåligt samvete, svärmor och svärfar jobbar och jobbar och då känns det inte bra att använda dom som barnomsorg under deras semester! De har ju haft sin småbarnstid och ska ju få njuta nu när alla barnen är vuxna och har flyttat ut!
Dessutom blev det en liten miss i tänket ang jobbet jag ska på intervju för... Det jobbet är ju då 16 timmar/vecka, bar apå kvällstid (17-21 fyra dagar/vecka) vilket skulle passa kanon när jag är f-ledig och sambon jobbar (han jobbar 6,30-15,30. i maj går de på sommartid och då slutar han kl 15). Men i påsk har sambon jour (dvs betald standby och kan bli inringd för jobb närsomhelst. 10 minuters jobb är mer betalt än ett kvällspass för mig). Dessutom har de ett stopp på fabriken då de i 1-2 veckor jobbar häcken av sig, mycket övertid, de jobbar dagar, kvällar, nätter osv och tjänar grymt mkt pengar. Att hans ka ta f-ledigt då för att jag ska jobba 4 timmar/kväll är ren och skär idioti....
FAAAAN!
Vill absolut inte verka otacksam på något sätt, men man måste ju se till omständigheter också...
Vet inte hur jags ka göra, skulle vilja ta kvällsjobbet men man kan ju inte direkt gå och begära ledigt efter några veckor....