X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Återigen - du är inte sjuk. Vad är det som är så svårt med det. Jag skulle även tippa att företaget du jobbar på förlorar pengar på att du är hemma, även om du har något som kallas karensdag.
Jo jag blir sjuk och arbetsoförmögen när jag bara sovit 2 timmar. Precis som att jag blir mer sjuk och arbetsoförmögen när jag "bara" är förkyld. Och iofs förlorar inte företagen på att jag är sjuk eftersom jag inte har några karensdagar, jag förlorar dock några kronor.
Jag kan verkligen inte förstå att du om igen hävdar att det är bedrägeri, vem bedrar man när man är hemma och är sjuk? Även om jag fattar att alla inte blir sjuka av sömnbrist - men hur kan du då säga att det är bedrägeri när du också borde förstå att alla reagerar olika?
Eller är det kanske ordet bedrägeri som hakar upp våra åsikter? För mig är bedrägeri tex om man låtsas ha en sjukdom, går till läkaren, får ett intyg, tar emot bidrag från staten och tex arbetar svart vid sidan om. Men att vara hemma en dag för att man (inte alla) måste vila sig efter att ha sovit enbart 2 timmar, det förstår jag inte vad det har med bedrägeri att göra