The past is now skrev 2012-02-07 12:31:13 följande:
Jag hatar personliga brev..verkligen hatar det. Så jag vet inte alls vad jag ska göra när jag ska återgå till att söka jobb,eller ja jag gör det redan nu. Skriver-raderar-skriver-raderar..suck!
Jag kan helt enkelt inte konkurerar med alla andra idag...jag kan inte räkna matte tex och det krävs på så gott som alla utbildningar så jag är fast i ett ekorrhjul.
Surt sa räven om rönnbären!
Sätt dig ner. Skriv ner allt positivt du kommer på om dig själv i korta stolpar. Skriv ockås ner allt du kommer på som du tycker är typsikt dig och kännetecknar dig. När du gjort det så tar du varje egenskap och funderar på hur du bäst vill beskriva den. Att beskriva sig som "positiv" kan betyda helt olika saker för dig och för någon annan.
När du gjort detta så försöker du sätta in allt detta i ett "läsbart" skick där det finns ngn form av röd tråd.
Utöver detta så försöker du skriva en mycket livshistoria på tre till fyra rader och lika många rader om din nuvarande livssituation.
Har du sen möjligheten och du känner dig tillräckligt duktig försöker du anpassa detta brev till den tjänst du söker. Alltså om det finns egenskaper arbetsgivaren eftersöker som du själv tycker är typiska för dig så trycker du extra hårt på dessa.
Det är en konst att skriva en intresseväckande personligt brev, det vet jag. Men när man tränat tillräckligt så kommer du att få lön för mödan, det garanterar jag!