Ska söka till en ky utbildning (vårdadministratör) där de vill ha levnadsbeskrivning i ansökan.
Här är det första förslaget. Snälla hjälp mig att få till ett bra brev!
Adress
Tel: xxxx
Mobil: xxxx
E-post: xxxx
Jag har länge varit nyfiken på utbildningen till vårdadministratör och nu var det rätt läge för mig att söka. Jag vill skaffa mig en yrkesutbildning för framtiden i det område jag trivs bäst.
I mitt tidigare arbetsliv har jag skaffat mig erfarenhet och kunskap av administrativt arbete och upptäckt att det är det jag vill jobba med, men jag saknar möjligheten att jobba med människor.
Det som fångar mitt intresse för utbildningen är att kunna kombinera ett administrativt arbete med bemötande av människor.
Förutom administrativ erfarenhet har jag från min bakgrund med mig en vana att hantera människor. Jag har arbetat i turistbranschen under flera år och dessutom är jag utbildad spa terapeut, ett yrke där jag har lärt mig vikten av att behandla människor med respekt.
Jag tror att min erfarenhet är till fördel för att arbeta med människor inom vården.
Jag är en lugn och stabil människa med tålamod och empatisk förmåga. Är glad och positiv och gör alltid mitt bästa. Jag är noggrann och ansvarsfull och har hög arbetsmoral. Jag tycker att det är roligt och utmanande att lära mig nya saker och utvecklas som person.
Sedan långt tillbaka har jag ett brinnande intresse för språk och skrivande. Jag skriver gärna på fritiden. Jag har god datavana från studier och arbetsliv och har använt mig mycket av Office.
Fritiden spenderar jag gärna tillsammans med min familj och mina vänner. Jag intresserar mig för inredning och fotografering.
Med detta hoppas jag på att få berätta mer om mig själv vid ett personligt möte.