X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Då tror jag att jag förstår vad du menar. Att vi attraheras av vissa specifika egenskaper och utseenden är jag övertygad om.Tex har jag läst att män ofta väljer kvinnor som påminner om deras mammor, kanske för att de uppfattar just deras egenskaper som viktiga för deras egna blivande barns uppväxt. Jag skulle ha mycket svårt att falla för korta män utan humor och som var omusikaliska. I vilket fall har jag ännu inte hittat någon sådan som varit attraktiv.
Haha ok...

. Men då är frågan, om du mot förmodan skulle hitta en sådan man, skulle du då fråga dig själv om han skulle kunna bli pappa till dina barn (bortse då från att du älskar honom och av den anledningen svarar ja) lr tror du att vi helt enkelt aldrig faller för en person med egenskaper vi inte vill föra vidare?
Frågan som följde i våran diskussion var den att vissa faller för/dras till män som missbrukar lr slår sina kvinnor. Detta kan ju, logiskt sett, inte vara något som vi aktivt väljer som en bra egenskap att föra vidare. Eller handlar det då, lite som du var inne på, att vi snarare väljer utefter det vi känner till? (om t ex den kvinnan har haft en våldsam pappa)..