X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Vidare fråga: Och ser du inte bortom denna läggningen? Ser du inte de skadeverkningar dessa "störda" personer vidare kan föra och dito överföra på sin omgivning?
Ok, påvisa skadeverkningar med all incest (eller majoriteten), styrk detta med belägg. Sedan kan vi prata om skadeverkningar.
Eller är du en sådan som anser att en persons sexualitet inte är detsamma som personen själv ifråga?
Nej, det är jag inte. Jag anser att allt en människa gör håller ihop med denna person. Något annat vore svårt att hävda eftersom jag inte är dualist, i något avseende.
Bah! Men det kan du väl inte ens tro på själv, vad? Den synen och tron du förespråkar? För du för ju en egen "Prideparad" här på Familjeliv...
Jag tror inte på en speciell syn, jag argumenterar för att det inte ska vara olagligt. Jag tycker att incest är äckligt, jag tycker att homosex män emellan är äckligt, jag tycker att massor av olika sexuella handlingar är äckliga. Det betyder inte att jag vill göra det olagligt, för mig är det viktigt att någon/något skadas om man ska ha en lag mot det, speciellt en förenad med fängelsestraff. Detta är på inget sätt givet i fallet med incest.
Nej, jag har ingen prideparad här.
Men att ens ifrågasätta om det handlar om incest, denna tråden, kanske vittnar om hur EXTRA fel ute du är?
Ja, det är ju din uppfattning och den struntar jag faktiskt fullkomligt i eftersom du hittills inte fört fram ett enda vettigt argument i frågan.
Eller du kanske "bara vill vara inne", typ? Bah!
Ja, för det är just nu verkligen "inne" att vara för incest. Ungdomarna går runt med märken det står "Incest, incest, familjefest!" och "Keep it in the family!" på väskor och jackor.