Bra tråd! Synd att trådstartaren ej har något att komma med? Vi skulle gärna vilja veta hans/hennes hållning angående detta laddade ämne.
En hel del bra hållning från lokisse m.fl. Vad Jag tillför är detta.
1.David Berg som var grundaren av Family International sa på sin tid att som vid all annan avel så har "incest" visat sig ta fram antingen genier eller kompletta idioter ur släktet. På så sätt kan man antingen ruinera det eller framhäva det precis som vid avel av kor, getter, hästar etc. Han var för övrigt positiv till homosexualitet då han accepterade lesbisk sex och kunde ha accepterad man till man sex om ej LGBT hade ruinerat detta med analismens diktatur år 1975.
2.Alfred Kinsey sa att det finns varken medicinska eller andra skäl för att förbjuda "incest".
3.Vid rättegången mot ett tyskt syskonpar så sa deras advokat att skadorna på deras vissa barn ej kan härledas från "incest".
4.Det österrikiska fallet med Fritzl var inget ömsesidigt och bara därför fördömligt. Men av 7 barn som föddes till hans dotter så dog bara 1 av epilepsi. Är detta särskild recessivt?
5.I ett fall på discovery channel förut så var det också ett fader-dotter förhållande dock av ömsesidigt slag. Dom hade flyttad från Kanada till Storbritannien och denna fader åkte bara fast p.g.a ett mord på en utomstående. Då hans och dotterns 2 barn i övrigt var friska så ignorerades "incest" ur domstols protokollet. FBI archives eller något dylikt var det.
6.Jag läste fordom en artikel ur Illustrerad Vetenskap år 1984 om en amerikansk by vid namn Ridge och deras sociala skyddsnät, äldre omsorg m.m borde snarare vara en förebild än en föremål för samhällets avsky, fördomar och incestofobi. De få sjukdomar där kan ha att göra med staten experiment och avfall mera än med "incest".
7.Jag är en stolt bogomil och Zarathustra skrev om NEXT-TO-KIN äktenskap i positiva toner. Inte för att detta är av allmän giltighet men det är likväl personligt giltigt för Mig och dom Mina.
Och det finns säkert många fler skäl som talar för Khwedotas.