I have a kid skrev 2009-10-13 03:28:51 följande:
ALLTSÅ rätta mig om jag har fel. Jag åkte buss en vånings buss Från min väninna bussresan var på ca 1 timme. jag hadde tråkigt i bussen, så ringde en väninna som jag inte pratat med på 1 vecka. vi snackade om helgen som var & vad vi hadde gjort, ja vi pratade som vi ALLTID gör i normal samtals ton, visst jag kanske skrattade lite men inte högt då hon berättade nått kul. Vad gör då en kvinna i 40-50+ jo hon ställer sig upp i bussen å gapar att jag ska prata tystare eller lägga på !!!!!!! VAAAAA jag blir rasande och fortsätter samtala med min väninna, ÄR inte bussen en almän plats? om man är så jävla känslig får man väl ta bilen eller taxi? hon satt dessutom å läste en bok. (hon satt på andra sidan längre fram i bussen på övre våningen ) så var en bit ifrån mig.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::
Du kallar henne "Jävla kärring " bara att hon protesterade och blev störd av din oljud och oväsen, Vad tror du vad hon ha kallat dig ?Gissa!
Du kunde berätta dina roliga historier när Ni har kommit fram,det var väl inte nödvändig eller akut samtal.
Du använder begreppet " ÄR inte bussen en almänn plats "??och du menar du får göra vad du vill,och skita i vad de andra gör,och vill,
Men, Jag vill tala om för dig, det finns Lag för det, det kallas Störande av allmänheten och man kan få upp till tre månader fängelse,Detta innebär att man inte störa allmänheten på en "Allmän plats ".
T.ex. Man får inte gå på en bibliotek som är en allmän plats och beter sig hur som helst,dricka Öl, eller dra ner sin byxor,och kallar detta man har rätt göra det.
När min mobil ringer,och jag befinner mig på en bibliotek, så går jag ut ur bibliotek,av hänsyn till besökare och de som läser,
Visst det finns tyvärr,många som du,pratar i telefon på bibliotek,och kallar detta sin rättighet.
Så väx upp lite !!!