Jag och min sambo har köpt hus och renoverar en hel del. Hans föräldrar hjälper oss väldigt mycket och har alltid ställt upp. Jag har alltid haft en bra relation till dom, men nu när de hjälper till i huset träffas man väldigt mycket och det frestar på..
Det är jättesnällt att de hjälper till, vi hade aldrig klarat det utan dom, men ibland styr och ställer dom för mycket. De tycker till om allting, vilka färger och tapeter vi ska ha, vilka rum vi ska måla eller inte måla, golven bla bla bla..
Det är en sak att komma med förslag, en annan att försöka pracka på oss en färg jag inte vill ha, dom är väldigt ihärdiga. I all välmening, det vet jag, men när dom pushar för sina lösningar och färger trycker dom ju samtidigt ner mina.
Jag försöker säga nej på ett bestämt men vänligt sätt att jag inte vill ha den tapeten där, jag vill ha den gröna tex. Ändå får man höra, "men tror du inte detta hade blivit bättre, blir inte det dumt om man gör så?" Jag blir TOKIG!
Det är vårat hus, inte deras och vi har inte samma smak om allt. Men JAG vill ha det så.
Hur ska jag få dom att sluta tjata, utan att verka elak och otacksam? Känner att jag snart kommer explodera och vräka ur mig nåt riktigt snäsigt.