jag fick ganska nyligen besök utav polisen och en granne som var oroliga för våran hund!
Vi har en tvåvåningslägenhet där vardagsrummet ligger på övervåningen!
Av någon anledning så HATAR vår hund att vara på övervåningen och han har aldrig velat vara här sen vi köpte honom!
Tidigare ikväll skulle jag bada min tvååriga son och jag ropade upp hunden för att han skulle vara med oss men han gick ner lika snabbt, han gillar att ligga i köket.
Så givetvis var jag med min son medans han badade hela tiden (vem fan lämnar en tvåårig i badkaret med vatten själv?!) och sen tog det lite tid medans jag nattade honom.. Både badrummet och hans sovrum ligger på övervåningen.
Sen satt jag och kollade på TV o plötsligt ringer det på dörren kl var 00:30 ungefär och jag undrade vem fasen det var som ringde på så sent.
Då öppnar jag så står en poliskvinna o en av våra grannar och ifrågesätter varför hunden var nere i köket samt att de hade sett honom bita på väggen (vi försöker få han att INTE göra det men som sagt, ska jag hänge mitt liv åt att vara nere i köket med hunden konstant alternativt att jag skulle binda honom fast i soffan för det hade vart det enda sättet för at få honom att vara på övervåningen. detta sa jag till dem och polisen var lugn medans grannen var helt hysterisk o påstod att hon minsann hört av andra grannar att ingen nånsin rastar hunden.. hmm konstigt att han redan då är rumsren vid tre och en halv månaders ålder samt att hundar ej får rastas på innergården (står klart o tydligt med skyltar) så när vår vovve rastas vilket är minst 7 gånger per dag varav två är långpromenader så sker det i skogen och INTE på innergården..
så bara för att vi följer regler så påstår idiot grannarna att vi ej rastar han då de ej sett oss med han på innergården.. ööh!
Sen säger grannen till råga på allt "ja men ni kan väl ge han ett tuggben istället för att han ska tugga på väggen" men ööh? joo det är klart vi hellre vill att han tuggar på vår vägg! **ironi** han har ett flertal tuggben samt andra diverse leksaker men han ger sig hellre på tidningar o väggar
Sådant gör han när vi är på övervåningen men ja den grannen kanske tyckte att jag skulle lämna min son själv uppe i badkaret och istället ha all koll på hunden.. (sambon har inte vart hemma idag då han är hos sin mamma på sjukan)..
asså vart fan är världen påväg egentligen? enligt mig är man inte frisk om man sitter o tittar in i andras fönster flera gånger om dagen (som grannen hävdar att hon gjort) åh jag är så irriterad!!!